نفت با وجود عرضه‌ مازاد اندکی رشد کرد/نفت برنت 44 دلار شد

کدخبر: ۱۳۱۲۹۲
قیمت نفت خام روز پنجشنبه اندکی افزایش یافت ولی با این وجود به دلیل عرضه مازاد و افزایش میزان موجودی ذخایر،‌ طلای سیاه همچنان با محدوده قیمت 40 دلاری دست و پنجه نرم می‌کند.
نفت با وجود عرضه‌ مازاد اندکی رشد کرد/نفت برنت 44 دلار شد
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز، هر بشکه نفت وست‌تگزاس اینترمدییت با رشد هفت سنتی نسبت به آخرین جایگاه خود 40 دلار و 82 سنت معامله شد. این در حالیست که روز گذشته، قراردادهای نفت آمریکا برای اولین بار از آگوست به زیر 40 دلار به ازای هر بشکه رسیده بود. قیمت هر بشکه نفت برنت نیز با افزایش 27 سنتی به 44 دلار و 41 سنت رسید.
 
به طور کلی بازار نفت همچنان با عرضه مازاد روبروست و میزان ذخایر نفتی همچنان در حال افزایش است.

بانک گلدمن‌ساکس روز پنج‌شنبه اعلام کرد که با  ادامه داشتن روند روبه رشد موجودی مخازن نفتی، خطر کاهش بیشتر قیمت نفت همچنان وجود دارد.

بر اساس آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا، هفته گذشته موجودی نفت آمریکا با رشد 252 هزار بشکه‌ای به 487.3 میلیون بشکه رسید که نشان داد میزان نفت تولید شده همچنان بیش از میزان نفت مورد نیاز است. 

بانک ANZ اعلام کرد: «نفت خام آمریکا در حال جدال برای رسیدن به قیمت بالاتر در هفته جاری است همچنین افزایش تقاضای نفت خام از سوی پالایشگاه‌ها مانع افت قیمت بیش از حد خواهد شد. »

در آسیا، ژاپن اعلام کرد که همچنان از محرک‌های پولی خود حمایت خواهد کرد حتی اگر منجر به رکود بیشتر این کشور شود. دولت ژاپن اضافه کرد تقاضا در یکی از بزرگترین کشورهای مصرف‌کننده نفت دنیا احتمالا سقوط خواهد کرد.

جان دیویز، رئیس بخش کالای مرکز تحقیقات BMI‌اعلام کرد: « ما فکر می‌کنیم که میانگین قیمت نفت در دو سال آینده از میانگین قیمتی امسال نیز کمتر شود و در سال سوم با سرعت بسیار کمی بهبود یابد.‌»

BMI انتظار دارد که میانگین قیمت نفت برنت قبل از رسیدن به بشکه‌ای 60 دلار در سال 2018، درسال 2016 به بشکه‌ای 54 دلار و در سال 2017 به بشکه‌ای 53 دلار برسد.
 آمار رویترز نشان می‌دهد که میانگین قیمت هر بشکه نفت برنت در سال جاری 55 دلار و 26 سنت بوده است.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید