زنگنه در بدو ورود به وین: هیچ مذاکره‌ای درباره تولید نفت ایران نخواهیم کرد

کدخبر: ۱۳۲۲۵۹
وزیر نفت ایران به محض ورود به وین گفت: ما درباره افزایش تولید خود و بازگشت به سطح قبلی تولید ایران در بازار و عرضه جهانی نفت، هیچ مذاکره‌ای نخواهیم کرد .
زنگنه در بدو ورود به وین: هیچ مذاکره‌ای درباره تولید نفت ایران نخواهیم کرد

به گزارش اقتصادنیوز، پس از درخواست وزیر نفت نیجریه برای به تاخیر افتادن افزایش تولید نفت ایران و واکنش تند وزیر نفت ایران به سخنان او، این بار هم زنگنه به محض ورود به وین گفت: ما درباره افزایش تولید خود و بازگشت به سطح قبلی تولید ایران در بازار و عرضه جهانی نفت، هیچ مذاکره‌ای نخواهیم کرد .

آن طور که ایرنا گزارش داده، وزیر نفت ایران در بدو ورود به هتل کنتینانتال وین گفت : با توجه به گزارش مدیر کل آژانس انرژی اتمی وین، انتظار می‌رود در اواخر امسال یا اوایل ژانویه سال آینده میلادی 500 هزار بشکه نفت در روز به تولیدایران افزوده شود .

وی که برای شرکت در یکصد و شصت و هشتمین اجلاس اوپ در اتریش حضور یافته در جمع خبرنگاران افزود: بعد از افزایش تولید ۵۰۰ هزار بشکه در روز در فاصله کوتاهی این افزایش را به روزی یک میلیون بشکه خواهیم رساند.

وزیر نفت ایران تاکید کرد: ما درباره افزایش تولید خود و بازگشت به سطح قبلی تولید ایران در بازار و عرضه جهانی نفت، هیچ مذاکره‌ای نخواهیم کرد.

زنگنه با اشاره به افت قیمت نفت از ۱۰۰ دلار به حدود ۴۰ دلار در بازارهای جهانی افزود: ما هیچ مسوولیتی در این خصوص نداریم و مسوول اصلی سقوط قیمت‌ها کسانی هستند که نه تنها تولید ایران را جایگزین کردند بلکه با افزایش سقف تا حدود ۲ میلیون بشکه در روز افزایش عرضه در بازار داشتند.

وزیر نفت ادامه داد: اینکه از ایران خواسته شده بازار را متعادل نگه دارد فکر می‌کنم یک امر غیر کار‌شناسی و غیر منصفانه است. این صحبت‌ها به گونه‌ای مطرح می‌شود که در واقع ایران رفتار ستمگرانه‌ای را بپذیرد که در این سال‌ها با فشار بر کاهش تولید، فشار‌هایی را بر علیه کشور و مردم ایران اعمال کرده‌اند. مسئولیت تعادل در بازار به عهده کسانی است که افزایش عرضه داشتند و همین الان هم بیشتر از سقف تولید، به بازار نفت عرضه می‌کنند.

زنگنه تاکید کرد: آنها باید مسوولیت پذیر باشند و سقف را رعایت کنند، ما همواره به عنوان یک عضو متعهد به تعهدات خود در اوپک پایبند بوده‌ایم. اوپک باید به سهمیه کشور‌ها باز گردد و بر آن سهمیه نظارت کند.

وی در خصوص جلسه فردا گفت تصمیمات اوپک به معنای واقعی در داخل اوپک گرفته نخواهد شد بلکه در نهاد‌های سیاسی در کشور‌ها گرفته می‌شود و اینجا ما درباره جزئیات و هماهنگ کردن این تصمیمات از منظر فنی باهم صحبت می‌کنیم.

وی با اشاره به ورود هیات‌های تجاری در زمینه نفت از کشورهای مختلف به ایران افزود: ما مذاکرات جدی را با شرکت‌های خارجی برای جذب سرمایه گذاری در ایران آغاز کرده‌ایم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید