هنوز مبادله 20میلیارد دلار نفت ایران با کالاهای روسی به نتیجه نرسیده

کدخبر: ۱۰۰۳۲۱
الکساندرنواک وزیر انرژی کشور روسیه اعلام کرد مذاکرات روسیه با ایران در مورد مبادله نفت با کالا هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است ولی توافق های اولیه در این زمینه انجام شده است.
هنوز مبادله 20میلیارد دلار نفت ایران با کالاهای روسی  به نتیجه نرسیده

به گزارش اقتصاد روز به نقل از رویترز، مذاکرات ایران و روسیه در حاشیه اجلاس بین المللی انرژی در مسکو به توافق نهایی ختم نشدو تنها زمینه را برای مذاکرات در پاییز سال 2014 میلادی هموار کرد.

نواک تاکید کرد انتظار می رود توافقهای نهایی در مذاکرات بین دولتی در پاییز سال جاری انجام شود ولی مذاکرات اولیه ای که در حاشیه اجلاس مسکو انجام شده بود مذاکراتی سازنده بوده است که مسیر را برای توافقهای نهایی هموار کرد .رویترز در ماه اوریل سال 2014میلادی اعلام کرده بود ایران و روسیه پیشرفتهایی را تبادلات دو جانبه مشاهده کردند .

بر طبق این خبر ایران و روسیه در نظر داشتند تا تا سالانه معادل 20 میلیارد دلار از نفت تولیدی ایران به روسیه فروخته شود و در مقابل روسیه به ایران کالاهای مورد توافق بین طرفین را صادر کند . انتظار می رفت در اجلاس مسکو این توافق نامه نهایی شود ولی شواهد نشان میدهد که هنوز راه درازی تا توافق نهایی در این زمینه وجود دارد .

وزیر انرژی ایران در اجلاس بین المللی انرژی ابراز امیدواری کرد که فضا برای وارد شدن نفت ایران به بازار نفت دنیا باز شود و ایران که یکی از کلیدی ترین اعضای اوپک است بتواند نفت تولیدی خود را به بازار مصرف دنیا واردکند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید