تحلیلگر مسائل استراتژیک:

موشک های بالستیک ایران مذاکرات را از خط خارج نمی کنند

کدخبر: ۱۰۰۶۲۳
یک تحلیلگر مسائل استراتژیک معتقد است: به میان کشیدن موضوعات مرتبط با موشک های بالستیک ایران بحثی مع الفارق و تاثیرگذار بر روند مذاکرات نیست.
موشک های بالستیک ایران مذاکرات را از خط خارج نمی کنند

ناصر هادیان در گفت‌وگو با اقتصاد روز در رابطه با تاثیر انتخابات کنگره آمریکا بر مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 اظهار داشت: این انتخابات تاثیر بسزایی بر روند گفت‌وگوهای هسته‌ای ایران ندارد؛ کمااینکه همین حالا هم دموکرات‌ها فشار فراوانی را بر دستگاه اجرایی آمریکا نسبت به طرح موضوعات جدید در مذاکرات وارد آورده‌اند.

او افزود: لابی صهیونیستی، پایگاه قدرتمندتری در میان دموکرات‌ها دارد و با نگاهی به تاریخ نیز درمی‌یابیم که بیشترین چالش‌های میان تهران-واشنگتن در زمان فعالیت دموکرات‌ها بوده است.

این تحلیلگر مسائل استراتژیک تصریح کرد: اگر حالا ما شاهد تاثیرگذاری این اعمال فشارها بر روند مذاکرات هسته‌ای نیستیم به دلیل سیاست شخص رئیس‌جمهور آمریکا و تیم حاکم بر کاخ سفید است که می‌خواهند این مذاکرات به سرانجام برسد.

او ادامه داد: اوباما می‌خواهد که این مذاکرات پیش از پایان دوره ریاست‌جمهوری او به نتیجه برسد، بر همین اساس نیز اجازه دخالت و عرض‌اندام را از لابی قدرتمند یهودی سلب کرده است. ما در مذاکرات گذشته شاهد باخت این لابی قدرتمند به تیم اوباما بودیم.

هادیان طرح بحث‌های مرتبط با موشک‌های بالستیک ایران در مذاکرات هسته‌ای را خواست قدرت‌هایی فراتر از هیات حاکمه کاخ سفید دانست و افزود: مسلماً برخی از قدرت‌ها در تلاش هستند تا با طرح موضوعاتی این‌چنین روند مذاکرات را از حالت عادی خود خارج کنند این در حالی است که با نگاهی اجمالی به مذاکرات اخیر درمیابیم که نه تیم هسته‌ای ما عزمی برای پاسخ دادن به این موضوعات دارد و نه 1+5 اصراری برای پیگیری آن.

او تاکید کرد: ما نیز معتقدیم که طرح این موضوعات تنها برای امتیازگیری بیشتر از تیم ایرانی بوده است و الا غربی‌ها خود نیک می‌دانند که به میان کشیدن موضوعاتی فراتر از مذاکرات تنها به پیچیده‌تر شدن بحث‌ها می‌انجامد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید