عراقچی خبر داد:

مذاکرات دو جانبه ایران و فرانسه فردا در سوئیس/ یکشنبه با آلمان در تهران

کدخبر: ۱۰۰۹۸۲
همزمان با دور جدید اقدامات دیپلماتیک ایران و گروه 1+5 برای دست یافتن به توافق جامع هسته ای، مذاکره کننده هیات فرانسوی در این مذاکرات تغییر کرد.
مذاکرات دو جانبه ایران و فرانسه فردا در سوئیس/ یکشنبه با آلمان در تهران

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی تحلیلی ˈالمانیتورˈ، مذاکره کننده ارشد هسته ای فرانسه به نام ˈژاک اودیبر/ Jacques Audiberˈ در ماه گذشته به مقام ریاست هیات مشاوره کاخ الیزه در مذاکرات گروه هفت و مسائل چندجانبه آن منصوب شد.

مدیر کل سیاسی وزارت امور خارجه فرانسه و مذاکره کننده جدید این کشور در مذاکرات با گروه 1+5 ˈ نیکولاس دوریویر/ Nicolas de Rivièreˈ خواهد بود که اخیرا به عنوان دستیار امور سازمان ملل وزارت امور خارجه فرانسه منصوب شده و پیش از آن معاون سفیر فرانسه در سازمان ملل متحد بوده است.

بر اساس این گزارش مقامات آمریکایی برای دست یافتن به توافق نهایی با ایران تا زمان ضرب الاجل تعیین شده یعنی 20 ژوئیه (10 تیر) به سختی تلاش می کنند.

ˈماری هارفˈ سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا هفته گذشته گفته بود: ما برای رسیدن به توافق تا آن زمان کار می کنیم و باور داریم می توانیم تا آن تاریخ به توافق برسیم.

یک مقام غربی که خواست نامش فاش نشود، نیز گفت: پایان ژوئیه به زودی فرا می رسد، ما به یقین ترجیح می دهیم به توافق روشن، مستمر و درازمدت دست یابیم حتی اگر چند ماه بیشتر زمان ببرد تا اینکه توافقی ناکارآمد در چند هفته آینده را امضا کنیم.

وی مذاکرات توافق جامع را تا امروز جدی توصیف کرد که به جزئیات پرداخته شده است و افزود دور آخر در ماه مه (اردیبهشت) در وین هم جدی و هم دشوار بود. ما اختلافات زیادی در مورد اصول در مذاکرات از جمله اراک و غنی سازی داشتیم.

گفتنی است هیاتی از جمهوری اسلامی ایران به ریاست سید عباس عراقچی مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران و مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه از روز گذشته مذاکرات را با هیات آمریکایی به ریاست ویلیام جوزف برنز قائم مقام وزیر خارجه آمریکا و با حضور هلگا اشمید معاون سیاسی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار کردند که این مذاکرات امروز نیز ادامه می یابد.

به گفته عراقچی ایران و فرانسه فردا (چهارشنبه) در ژنو سوئیس مذاکره دوجانبه خواهند داشت. در مذاکرات دو جانبه با فرانسه، ˈنیکولاس دوریویرˈ نماینده جدید فرانسه در مذاکرات با 1+5 حضور خواهد داشت که جانشین ˈژاک اودیبرˈ شده است.

عراقچی همچنین گفت که مذاکرات دو جانبه ای نیز با آلمان یکشنبه آینده (25 خرداد ماه )در تهران برگزار خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید