عبور ایران از بن بست تحریم های نفتی

کدخبر: ۱۰۱۱۶۵
لغو بخشی از تحریم های وضع شده خارجی سبب شده تا صادرات نفت ایران افزایش یابد. این موضوع تهدیدی علیه تحریم های وضع شده از سوی امریکا علیه ایران است و اصول آن را نقض کند.
عبور ایران از بن بست تحریم های نفتی

به گزارش اقتصاد نیوز، نشریه "گلف تایمز" با انتشار گزارشی درباره تاثیر افزایش صادرات نفت ایران بر چارچوب تحریم های وضع شده امریکا علیه آن کشور می نویسد:"آژانس بین المللی انرژی ذر پاریس در گزارش تازه ای که درباره وضعیت تولید نفت ایران منتشر کرده نشان داده که در میزان صادرات نفت آن کشور در سال جاری میلادی به میزان 28 ذرصد افزایش یافته است.

در صورتی که میزان صادرات نفت ایران تا پایان ماه جولای افزایش یابد می تواند باعث در هم شکسته شدن چارچوب تحریم های وضع شده بین المللی علیه ایران شود. در همین باره چهارشنبه گذشته کنگره امریکا با برگزاری نشستی متشکل از نمایندگان امریکایی گمانه زنی هایی را درباره احتمال نقض تحریم های وضع شده علیه ایران از سوی آن کشور مطرح کردند. پیش از برگزاری جلسه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا "آموس هوک اشتاین" معاون دستیار وزیر امور خارجه امریکا در امور دیپلماسی انرژی مدعی شد که میزان تولید نفت ایران از 1 میلیون بشکه در روز به 1.1 میلیون بشکه افزایش یافت."

"گلف تایمز" در ادامه به دلایل افزایش تولید نفت ایران می پردازد و در این باره می نویسد:"منایع امریکایی با استفاده از داده های مختلف درباره نفت ایران گزارش داده اند که واردات نفت خام هند از ایران در ماه های اول سال جاری میلادی به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. این در حالی است که دولت "اوباما" اظهار داشته که صادرات نفت خود را کاهش داده است."

"گلف تایمز" در ادامه اشاره می کند که افزایش واردات نفت چین از ایران نیز یکی دیگر از عواملی بوده که نگرانی مقام های امریکایی از نقض چارچوب تحریم های وضع شده را افزایش داده است.

"گلف تایمز" در ادامه می نویسد:"ریچارد مالینسون" یکی از تحلیلگران انرژی در لندن معتقد است که ایران به طور میانگین 1.3 میلیون بشکه نفت خام در روز در نیمه نخست سال جاری فروخته است که بیش از 1.06 میلیون بشکه نفت فروخته شده در روز در سال گذشته میلادی بوده است. او در ادامه خاطر نشان می سازد که قطعا در صورت به توافق رسیدن امریکا با ایران در مذاکرات هسته ای ناکارآمدی تحریم های وضع شده از سوی آن کشور علیه ایران مشخص خواهد شد.

"مارک دوبوویتز" تحلیلگر بنیاد "دفاع از دموکراسی" در واشنگتن نیز معتقد است در صورت توافق نهایی هسته ای ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 تولید نفت ایران افرایش خواهد یافت. او در ادامه اشاره می کند که این موضوع "اعتماد به نفس" ایران را افزایش می دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید