گمانه زنی «لوموند» از مذاکرات هسته ای

احتمال تمدید 6ماهه مذاکرات هسته ای

کدخبر: ۱۰۱۴۰۶
یک روزنامه فرانسوی طی گزارشی با اشاره به عدم حصول توافق بر سر مسائل اصلی مرتبط با برنامه هسته ای ایران در نشست اخیر وین، از احتمال تمدید مهلت مذاکرات برای شش ماه دیگر خبر داد.
احتمال تمدید 6ماهه مذاکرات هسته ای

به گزارش اقتصادنیوز، روزنامه فرانسوی «لوموند» طی گزارشی نوشت: دور پنجم مذاکرات ایران و قدرت‌های بزرگ جهان عصر روز جمعه گذشته بدون حصول توافق در زمینه مسائل اصلی مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران در وین به پایان رسید و دور بعدی مذاکرات دوم ژوئیه از سر گرفته خواهد شد.

بنا بر اعلام «مایکل مان» سخنگوی «کاترین اشتون» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، از روز 26 ژوئن جاری (پنج تیرماه)، مسوولان بلندپایه گروه 1+5 شامل چین، آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه و آلمان نشستی در بروکسل خواهند داشت.

به گزارش فارس گروه 1+5 و جمهوری اسلامی ایران از آغاز سال جاری گفت‌وگو بر سر حصول توافقی تاریخی را آغاز کرده‌اند؛ توافقی که به غرب ضمانت دهد ایران در تلاش برای تجهیز به بمب اتم نیست و در ازای آن تحریم‌های بین‌المللی اعمال شده بر تهران را که هر هفته این کشور را میلیاردها دلار درآمد نفتی محروم می‌کند، لغو کند.

بر اساس این گزارش، بسیاری از منابع نزدیک به مذاکرات این هفته اعلام کرده‌اند که مذاکرات از یک سو بر سر سطح غنی‌سازی اورانیوم مجاز برای ایران پس از توافق و از سوی دیگر بر سر جدول زمانی لغو تحریم‌ها با مشکل مواجه شده است.

لوموند در ادامه گزارش خود نوشت: طرفین مذاکره بر سر برنامه هسته‌ای ایران همچنان درنظر دارند تا 20 ژوئیه یعنی مهلت زمانی تعیین شده برای حصول توافق جامع به توافق دست یابند.

این روزنامه فرانسوی افزود: احتمال تمدید مهلت مذاکرات برای یک دوره شش‌ماهه دیگر وجود دارد، اما در حال حاضر چنین چیزی رسماً مدنظر نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید