مسکو:

امیدواریم مذاکرات تا 29 تیر به نتیجه برسد/پیشنهاداتمان برای حل اختلافات را ارائه کرده ایم

کدخبر: ۱۰۲۰۹۱
سخنگوی وزارت خارجه روسیه با ابراز امیدواری نسبت به حصول توافق هسته ای تا پایان تیر ماه، گفت مسکو پیشنهادات خود برای حل اختلافات را مطرح کرده است.
امیدواریم مذاکرات تا 29 تیر به نتیجه برسد/پیشنهاداتمان برای حل اختلافات را ارائه کرده ایم

به گزارش اقتصادنیوز  و  به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، «الکساندر لوکاشویچ» سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز پنج‌شنبه با اشاره به بروز برخی پیشرفت‌ها در مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه موسوم به 1+5، نسبت به حصول توافق تا پایان تیر ماه ابراز امیدواری کرد.

دور تازه مذاکرات هسته‌ای ایران و پنج عضو دائم شورای امنیت به علاوه آلمان پنج‌شنبه دو هفته قبل بار دیگر در شهر وین آغاز شد. بر اساس توافق موقتی که سال گذشته در سوئیس به دست آمد، طرفین باید تا 29 تیر ماه بر سر راهکار جامع به توافق برسند.

لوکاشویچ در مورد روند مذاکرات گفت: «مباحث به سادگی پیش نمی‌رود. با وجود مسائل موجود، امیدواریم که طرفین تا 20 جولای (29 تیر) به توافق برسند.»

وی افزود: «این بسیار مهم است که تمامی شرکت‌کنندگان در مذاکرات به توافق 24 نوامبر 2013 متعهد باشند. روسیه تمام تلاش خود برای به موفقیت رساندن این مذاکرات انجام می‌دهد. ما پیشنهاداتمان برای حل اختلاف نظرها را ارائه می‌کنیم.»

خبرگزاری فارس در همین رابطه گزارش می دهد که مذاکرات هسته‌ای در حالی وارد دومین هفته متوالی خود شده که قرار است از روز یکشنبه وزیران خارجه 1+5 نیز برای کمک به روند گفت‌وگوها، به وین سفر کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید