وزرای خارجه چهار کشور امروز در وین

دیپلمات آمریکایی: نرمش ایران کافی نیست

کدخبر: ۱۰۲۱۴۹
همزمان با ورود جان کری وزیر خارجه آمریکا به وین برای شرکت در مذاکرات هسته ای وین 6 بین ایران و اعضای گروه 1+5 ، یک مقام آمریکایی درباره موضع ایران در جریان این دور از مذاکرات هشدار داد.
دیپلمات آمریکایی: نرمش ایران کافی نیست

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از روزنامه نیویورک تایمز یک مقام آمریکایی حاضر در وین ضمن بیان اینکه موضع ایران در گفت و گوهای وین 6 "ناکافی" و "بلااستفاده " است به مذاکره کنندگان ایرانی هشدار داد برای رسیدن به تفاهم نهایی ایران باید برای ده سال آینده و یا بیشتر محدودیت های گسترده ای را روی موضوع تولید سوخت هسته ای خود بپذیرد.

نیویورک تایمز می نویسد دلیل آمدن وزرای خارجه 1+5 به استثنای روسیه و چین ، مخالفت اوباما با احتمال تمدید زمان گفت و گو ها پس از 29 تیر(20 ژوئیه ) است و اوباما تاکید داشته است مذاکرات هسته ای در همین تاریخ به نتیجه نهایی برسد، اما روس ها معتقد بودند این دور از مذاکرات به دلیل عمق اختلافات به نتیجه نخواهد رسید و می بایست برای مدت زمان دیگری تمدید شود، از همین رو وزیرخارجه روسیه و چین به همراه 4 وزیر خارجه دیگر گروه 1+5 به وین نرفتند.

این مقام آمریکایی تاکید کرده است که تواففاتی در برخی زمینه ها حاصل شده است اما همچنان اختلافات جدی بین دو طرف مذاکراه کننده وجود دارد.

دیپلمات های نزدیک به مذاکرات می گویند اختلافات عمیقی بین ایران و گروه 1+5 درباره آینده برنامه هسته ای ایران و چرخه سوخت بومی ایران وجود دارد. همچنین ایران و کشورهای 1+5 درباره فعالیت سایت های هسته ای اراک و فردو نیز اختلافات عمیقی دارند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک