زیباکلام در گفت وگو با اقتصادنیوز:

70 درصد مشکلات ایران و 1+5 حل وفصل شده است

کدخبر: ۱۰۲۳۹۴
صادق زیباکلام گفت: مذاکرات 8ماهه ایران و 1+5 منجر به حل و فصل شدن 60 تا 70 درصد مشکلات فی مابین شده است و این روند تا عادی سازی پرونده هسته ای ایران و حصول نتیجه نهایی ادامه دارد.
70 درصد مشکلات ایران و 1+5 حل وفصل شده است

صادق زیباکلام در گفت و گو با اقتصاد نیوز با بیان اینکه برخی گمان می کنند که تداوم روند گفت و گوهای ایران و 1+5 به معنای تعویق 4ماهه مذاکرات است، اظهار داشت: اما این موضوع نشان می دهد که طرفین مذاکره کننده پرونده هسته ای ایران در دستیابی به حقیقت مصر هستند و می خواهند که به توافق دست پیدا کنند.

این استاد دانشگاه با طرح این موضوع که مذاکره کنندگان ایرانی و اعضای گروه 1+5 با حسن نیت پای میز مذاکرات حاضر شده اند، متذکر شد:این چهره های شاخص سیاسی و فنی برای مذاکره، مذاکره نمی کنند بلکه مذاکره می کنند تا به توافق برسند.

وی ادامه داد: برخلاف رویه ای که در گذشته وجود داشت مذاکره کنندگان ایرانی به مصاف 1+5 می روند تا پرونده هسته ای ایران را وارد فاز عادی سازی کنند.

زیباکلام افزود: در مذاکرات 8ماهه ایران و 1+5 برای نخستین بار طی سالهای اخیر ما به بی اعتمادی غرب نسبت به پرونده هسته‌ای‌مان پاسخ دادیم و نیت خود در دستیابی به دانش صلح آمیز هسته ای آشکار کردیم.

وی افزود: مذاکرات دقیق و فنی اعضای تیم ایرانی همچنین موجب شد تا طرف غربی دیگر با عذر و بهانه های واهی ما را تحت فشار قرار ندهد و عرصه را بر ما تنگ نکند.

این استاد دانشگاه با اشاره به دیدگاه مثبت کاخ سفید از مذاکرات اخیر هسته ای ایران گفت: در این مذاکرات شاهد بودیم که کشورهای غربی دیگر با بیان جملاتی چون پرونده هسته ای مشکل شماست و خودتان باید آن را حل و فصل کنید موجب آزار ما را فراهم نیاوردند و با ما برای دستیابی به توافق و برداشته شدن گام نهایی همراه شدند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید