صباح زنگنه در گفت وگو با اقتصادنیوز:

سعودی ها همچنان بر طبل جنگ می کوبند

کدخبر: ۱۰۵۷۹۴
سفیر پیشین ایران در عربستان گفت: از زمان تلطیف سیاست های منطقه ای ایران در سال گذشته رسانه های سعودی بر حجم خبرها و کاریکاتورهای ضدایرانی خود افزوده اند.
سعودی ها همچنان بر طبل جنگ می کوبند

صباح زنگنه در گفت و گو با «اقتصاد نیوز» با بیان اینکه سیاست های ضد ایرانی، سعودی ها ناشی از احساس عقب ماندگی ریاض نسبت به تهران است، اظهار داشت: شرایط منطقه ای و پیرامونی عربستان سعودی به گونه ای است که سران این کشور نسبت به هرگونه تحرک فرامرزی خود حساسند و با بدبینی نظاره گر تحولات پیرامون خود هستند.

سفیر پیشین ایران در عربستان تصریح کرد: عقب ماندگی های سیاسی ریاض نسبت به تهران گاهی با یک خبر و گاهی با طرح یک ادعای واهی که بیشتر جنبه جنگ روانی دارد، جبران می شود.

وی با اشاره به مطلب اخیر روزنامه الحیات در رابطه با زمینه سازی برای سفر وزیر امورخارجه به عربستان گفت: معلوم نیست چرا در شرایطی که سفر آقای ظریف به ریاض از سوی سخنگوی دستگاه سیاست خارجی کشور رد شده است، سعودی‌ها از انجام این سفر در آینده نزدیک خبر می‌دهند.

به گفته صباح زنگنه حکم اخیر شیخ نمر النمر روحانی سعودی نیز بر تنش های ریاض با برخی از کشورهای منطقه افزوده است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این سعودی ها که خود را جزو سردمداران ائتلاف ضد داعش مطرح کرده اند در هر کوی و برزن خود از داعشی ها حمایت می کنند و اصلی ترین حامیان مالی این جریان تروریستی نیز خود سعودی ها هستند.

سفیر پیشین ایران در عربستان تاکید کرد: آنها هیچ گاه مخالف سلفی گری و جریان های فرقه ای و مذهبی نبوده اند و حضور در ائتلاف ضد داعش نیز تنها بهانه ای برای همراهی شان با سیاست های آمریکا است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید