وزیر دفاع در صحن مجلس:

رونمایی از ۳موشک برد بلند درآینده نزدیک/ قدرت دفاعی افزایش می‌یابد

کدخبر: ۱۵۲۴۸۸
وزیر دفاع گفت: موشک سوخت جامد برد بلند غدیر و موشک جامد برد بلند با دقت ثابت سجیل و موشک خرمشهر با برد بلند و قدرت اصابت بالا در آینده نزدیک در خدمت ملت قرار خواهد گرفت.
رونمایی از ۳موشک برد بلند درآینده نزدیک/ قدرت دفاعی افزایش می‌یابد

در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی سردار حسین دهقان وزیر دفاع به مناسبت هفته دفاع‌مقدس گزارشی از وضعیت توان دفاعی کشور ارائه داد.

دهقان اظهار داشت: از هشت سال دفاع‌مقدس، آموختیم دشمن همواره بر موضع دشمنی خود قرار دارد و ابزار متناسب با موقعیت را استفاده می‌کند؛ مانند زور، دسیسه، توطئه، تلاش برای ایجاد حفره‌هایی درون جامعه، تحقیر و توهین، تطمیع و حیله و لبخند.

وی گفت: در منطقه ما بی‌ثباتی فراگیری وجود دارد و تنها کشوری که عامل صلح و ثبات در منطقه است و امروز بیشترین تلاش را برای ایجاد صلح در منطقه به کار گرفته و پیش‌قراول مقابله با جریان‌های تروریستی است ، جمهوری اسلامی ایران است.

وزیر دفاع خاطرنشان کرد: در حوزه دفاعی تنها عنصر محدودکننده‌ای که پذیرفته‌ایم، عدم ورود به عرصه تولید سلاح‌های کشتار جمعی و شیمیایی است.

وی ادامه داد: کشور ما به لحاظ جغرافیایی و نظام حاکم در معرض تهدید دیگر کشورها قرار دارد و به همین دلیل در حوزه دفاع، از توسعه تجهیزات پدافندی غفلت نمی‌کند.

دهقان تصریح کرد: در حوزه پدافند موشکی، هیچ عنصری برای ایجاد محدودیت در قدرت نمی‌شناسیم و در جهت تقویت توان دفاعی خود با برنامه‌های اعلام شده حرکت می‌کنیم.

دهقان اظهار داشت: ما در حوزه تولید موشک در زمینه موشک‌های کروز، بالستیک سوخت جامد و مایع و موشک‌های پدافندی، حدی از توان را به لحاظ تولیدی داریم که قادریم هر بُرد، هر دقت و هر میزان تخریبی را با دقت اصابت، طراحی و ایجاد کنیم.

وزیر دفاع تصریح کرد: امروز موشک‌های بُرد بلند ما با دقت‌های زیر ۱۰ متر می‌تواند اهداف متخاصم را مورد هدف قرار دهد.

وی وعده داد: در آینده موشک‌های بالستیک زمین به زمین خود را به گونه‌ای توسعه خواهیم داد که قادر باشد در دوردوست‌ها، اهداف دریایی را هم مورد اصابت قرار دهد.

دهقان خاطرنشان کرد: موشک‌های کروز زمین به دریا و آنهایی که از شناورها پرتاب می‌شوند، قادرند تمامی اهداف دریایی را در بردهای بلند مورد اصابت قرار دهند.

وزیر دفاع اظهار داشت: دیروز خط تولید موشک سوخت جامد تاکتیکی و نقطه‌زن ذوالفقار که ضد جمینگ است، فعال کردیم؛ تا پایان امسال سه محصول اساسی را در حوزه‌ موشکی که برتری و قدرت دفاعی ما را چندین برابر افزایش خواهد داد را به صحنه تولید خواهیم آورد.

وی ادامه داد: موشک سوخت جامد برد بلند غدیر و موشک جامد برد بلند با دقت ثابت سجیل و موشک خرمشهر با برد بلند و قدرت اصابت بالا، دستاوردهایی خواهد بود که در آینده نزدیک در خدمت ملت قرار خواهد گرفت.

دهقان در بخش دیگری از سخنرانی خود درخواست‌هایی را از مجلس مطرح کرد و اظهار داشت: نقش تعیین‌کننده مجلس در جهت اتخاذ مواضع انقلابی برای پیشبرد آرمان‌های انقلاب ستودنی است؛ اقداماتی که در دوران دفاع‌مقدس، مجلس شورای اسلامی برای حمایت از ایثارگران انجام داد، بسیار مهم بود.

در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آقای دهقان بیانات مفیدی داشتند؛ ایشان از فرماندهان باسابقه دفاع مقدس هستند که امروز نیز از نظراتشان بهره بردیم.

منبع: مهر

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید