گزارش سوم وزارت خارجه درباره برجام به مجلس ارائه شد

کدخبر: ۱۵۳۳۰۲
عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه روز دوشنبه گزارش سوم عملکرد برجام وزارت امور خارجه را به این کمیسیون تقدیم کرد.
گزارش سوم وزارت خارجه درباره برجام به مجلس ارائه شد

محمد جواد جمالی با اشاره به این که این گزارش در 42 صفحه و پنج بخش به کمیسیون امنیت ملی مجلس تقدیم شده است، افزود: این گزارش می بایست 26 یا 27 مهرماه به کمیسیون امنیت ملی مجلس تقدیم می شد که دولت در زمان موعد این گزارش را تقدیم کرد.

وی ادامه داد: گزارش های وزارت امور خارجه به کمیسیون امنیت ملی مجلس در راستای اجرای تکلیف دولت در ارائه گزارش سه ماهه در مورد وضعیت برجام به کمیسیون امنیت ملی مجلس است.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با بیان این که فعلا کمیسیون امنیت ملی مجلس به این گزارش ورود نمی کند گفت: ما فعلا منتظر قرائت گزارش کمیسیون امنیت ملی مجلس مبنی بر گزارش دوم برجامی وزارت امور خارجه در جلسه علنی مجلس هستیم پس از قرائت این گزارش به گزارش سوم ورود می کنیم زیرا نمی خواهیم این دو گزارش با هم تداخل داشته باشد.

وی یادآور شد: گزارش کمیسیون امنیت ملی مجلس در مورد برجام نهایی شده و احتمالا ظرف امروز یا روزهای آینده به هیات رئیسه مجلس تقدیم و سپس در مجلس قرائت می شود.

پس از تصویب برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) در 21 مهر 1394 در مجلس شورای اسلامی، وزارت امور خارجه مکلف شد که هر سه ماه یکبار گزارشی در باره آن به کمیسیون امنیت ملی مجلس ارائه دهد.

منبع: ایرنا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید