میعانات گازی ترش ایران بدون مشتری

کدخبر: ۱۵۶۴۷۷
بالابودن مرکاپتان در میعانات گازی تولیدی پارس جنوبی موجب شده است که حجم قابل توجهی از این میعانات در نفتکش‌ها ذخیره شوند مشتری نداشته باشند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس بالابودن مرکاپتان و یا به اصطلاح ترشی میعانات گازی ایران موجب شده است مشتریان جهانی برای خرید میعانات گازی از ایران رغبت کمتری داشته باشند از این جهت مسؤولان صنعت نفت چاره‌ای جز ذخیره سازی میعانات گازی ندارند که براساس آمار و اطلاعات منتشر شده در نشریات بین المللی هم اکنون ایران 28 میلیون بشکه میعانات گازی ذخیره شده در دریا دارد.

ناگفته نماند که ادامه این وضعیت می تواند خطر توقف یا کاهش تولید گاز در بخشی از فازهای پارس جنوبی را به همراه داشته باشد. به همین دلیل مسؤولان صنعت نفت باید هرچه سریع‌تر فکری به حال مصرف میعانات گازی تولیدی پارس جنوبی کنند.

ظاهرا تمرکز مسؤولان به جای تولید واحد ‌ای مرکاپتان زدایی بر احداث پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس است که با راه اندازی این پالایشگاه روزانه 360 هزار بشکه میعانات گازی در این پالایشگاه مصرف خواهد شد که با راه اندازی آن بخشی از مشکل پیش آمده در عدم مصرف میعانات گازی ایران برطرف خواهد شد. اما هم چنان پالایشگاه‌های پارس جنوبی نیازمند واحد مرکاپتان زدایی از میعانات گازی است که باید هر چه سریعتر در این زمینه نیز اقداماتی صورت گیرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید