پیشنهاد جدید برای تعرفه آب پرمصرف ها

کدخبر: ۱۵۶۸۱۸
قائم مفام وزیر نیرو از ارسال پیشنهاد وزارت نیرو به منظور اخذ قیمت تمام شده آب از مشترکان پرمصرف خبر داد و گفت: اگر این طرح مورد قبول دولت قرار گیرد، می تواند به عنوان یک ابزار بازدارنده در مقابل مشترکان پرمصرف باشد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، «ستار محمودی» قائم مقام وزیر نیرو در حاشیه همایش سراسری مدیران بهره‌برداری شرکت‌های آب و فاضلاب  کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حدود 2 ماه پیش پیشنهاد وزارت نیرو برای برخورد با مشترکان پرمصرف آب مجدداً در دولت پیگیری شد و در حال گذراندن مراحل بررسی است که امیدوار هستیم مورد قبول دولت قرار گیرد.

وی  افزود: اگر این طرح مورد قبول دولت قرار گیرد، می تواند به عنوان یک ابزار بازدارنده در مقابل مشترکانی باشد که بسیار بیش از الگوی متعراف مصرف، به مصرف آب شرب می پردازند.

قائم مقام وزیر نیرو خاطرنشان کرد: باور وزارت نیرو این است که مشترکان آب کسانی هستند که شریک ما هستند و ما هیچ گاه به دنبال حرکات قهرآمیز و قطع آب نیستیم اما می خواهیم با ابزارها و اهرم‌های اقتصادی بازدارنده برای زمان‌های سخت کم‌آبی، افرادی که به مصرف بهینه آب توجهی نشان نمی دهند و بعضاً تا 10 برابر متوسط مصرف دیگر مشترکان، مصرف آب دارند، را متوجه اشتباهشان کنیم و در جهت اصلاح الگوی مصرف این دسته از مشترکان، اقدام مناسبی انجام دهیم.

وی ادامه داد: این ابزارها به این شکل خواهد بود که آب‌بها از این مشترکان به صورت قیمت تمام شده آب و یک مقدار بالاتر از آن دریافت می شود تا حداقل برای مشترکان پرمصرف، یارانه آبی از سوی دولت برای مصرف آنها پرداخت نشود و امیدواریم با دریافت قیمت تمام شده آب از مشترکان پرمصرف بتوانیم در جهت اصلاح الگوی مصرف آنها حرکت کنیم.

محمودی تصریح کرد: برخورد با مشترکان پرمصرف دو بار سابقه مطرح شدن دارد که یک بار آن به حدود 15 سال قبل بازمی‌گردد که به دلیل شرایط خاص آن سال‌ها این موضوع مطرح شد و در دولت مصوب شد اما برای یک دوره محدودی بود که مجوز آن منقضی شد و در سال‌های گذشته نیز این موضوع مجدداً پیگیری و قرار شد به صورت قانون در بیاید و به مجلس رفت اما در آنجا مورد تصویب قرار نگرفت لذا مجدداً این موضوع در یکی دو سال گذشته مطرح شد اما بخشی از آن تصویب شد و اجرایی نشد و بخشی هم به تصویب نرسید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید