فقط خودروهای یورو 4 پلاک می شوند

کدخبر: ۱۵۷۱۶۴
مجلس، دولت را موظف کرد که در قالب طرح جامع حمل و نقل کشور نسبت به کاهش مصرف انرژی و کربن در ناوگان حمل و نقل اقدام و از شماره گذاری اتومبیلهایی که شرایط یورو4 را ندارند خودداری کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، وکلای ملت در ادامه بررسی لایحه برنامه ششم توسعه، دولت مکلف را کردند که به منظور افزایش ارزش افزوده و تکمیل زنجیره ارزش و کاهش شدت انرژی " مصرف انرژی برای واحد تولید" در طول برنامه اقدامات زیر را انجام دهد:

1- ترتیبی اتخاذ نماید که سالیانه تلفات انرژی در بخش ساختمان، 5% کاهش یابد.

تبصره - آئین نامه اجرایی این بند ظرف مدت شش ماه پس از اجرای برنامه توسط وزارت نیرو، مسکن و نفت تهیه و به تصویب هیات وزیران می‌رسد.

2- تسهیلات لازم برای ایجاد ظرفیت پالایش مقدار دو میلیون و هفتصد هزار بشکه در روز نفت خام و میعانات گازی با ضریب پیچیدگی بالا توسط بخش غیردولتی را به نحوی برنامه ریزی و اجرا کند تا ترکیب تولید فرآورده آنها اساساً به محصولات سبک تر و میان تقطیر اختصاص یابد و سهم نفت کوره در الگوی پالایش از 10% بیشتر شود.

3- شرایط لازم برای جلب سرمایه گذاری بخش غیردولتی برای افزایش ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی جدید به نحوی برنامه ریزی و اجرا گردد که تا آخر برنامه ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی کشور به 100 میلیون تن افزایش یابد. بدین منظور لازم است خوراک مورد نیاز برای واحدهای مجتمع های تولیدی که دارای پروانه بهره‌برداری از وزارت صنعت، معدن و تجارت را دارند و تامین آب و برق مورد نیاز آن ها میسر است و مشکلات زیست محیطی ندارند، با هماهنگی وزارت نفت تامین گردد.

4- وزارت نیرو موظف است به منظور افزایش بازدهی و ضریب بهره وری نیروگاهها:

الف- موافقت های اصولی برای ایجاد نیروگاهها با بازدهی 55-60 درصد صادر نماید.

ب- قیمت خرید برق را با توجه به سازوکار بازار در بورس تعیین نماید.

بر اساس تبصره این بند، آئین نامه اجرایی این بخش توسط، وزارت نیرو، وزارت نفت و سازمان تهیه و به تصویب هیات وزیران می رسد.

5- دولت موظف است در قالب طرح جامع حمل و نقل کشور نسبت به کاهش مصرف انرژی و کربن در ناوگان حمل و نقل اقدام و از شماره گذاری اتومبیلهایی که شرایط یورو4 را ندارند خودداری نماید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید