3 چالش شبکه بانکی برای اتصال به نظام پرداخت بین المللی

کدخبر: ۱۵۷۴۱۷
مدیر اداره نظام های پرداخت بانک مرکزی، مشتری، هزینه و انطباق با نظام های پرداخت بین المللی را سه چالش عمده بانک های کشور برای اتصال به نظام های پرداخت بین المللی عنوان کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، داود محمدبیگی بعدازظهر امروز (دوشنبه 13 دی)  در پنل تخصصی اتصال به نظام های پرداخت بین المللی ششمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت ، افزود: در 20 سال گذشته توسعه مناسبی در نظام های پرداخت کشور بوجود آمده و برآورد ما این است که سالانه در حدود 10 میلیون گردشگر از ایران خارج یا به کشور وارد می شود.

وی با مهم توصیف کردن اتصال به نظام های پرداخت بین المللی از بعد اقتصادی، گفت: گردش مالی کارت های اعتباری گردشگران می تواند سالانه بین 10 تا 20 میلیارد دلار باشد.

مدیراداره نظام های پرداخت بانک مرکزی با بیان اینکه در موضوع کارت های بین المللی شبکه های پرداخت هزینه های بالایی را متحمل می شوند، افزود: در بحث مشتری عمده تمرکز شبکه های پرداخت بر گسترش و حجم مشتریان بوده ولی نوع نگاه نظام بانکی به محصولات و مشتری باید تغییر کند.

محمدبیگی تاکید کرد: یکی از موضوعات مهمی که باید به آن توجه کنیم آن است که علیرغم بازار جذاب ایران برای حضور«اسکیم ها» آنها تا چه اندازه تمایل برای ورود و سرمایه گذاری در بازار ایران دارند.

وی با بیان اینکه در بسیاری از موارد رگولاتور وضعیت و قوانین خود را در طول سال های گذشته به روز کرده است، افزود: ما بدنبال یکپارچگی و هم صدایی بانک ها هستیم و نمی پذیریم که یک بانک به هر قیمتی بخواهد به یک اسکیم بپیوندد؛ راهکارهای موقت را پیش از این تجربه کردیم ولی باید پذیرفت که ریسک آنها بالا است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید