دیواندری : فاصله زیادی میان نظام بانکی ایران و دنیا وجود دارد

کدخبر: ۱۵۷۶۱۶
رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بر ضرورت پوست اندازی در نظام بانکی تاکید کرد و گفت: برخی روش‌ها در نظام بانکداری قدیمی است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، علی دیواندری  در نشست خبری خود با خبرنگاران، نظام بانکی را نیازمند بازآفرینی اثر پیشرفت‌های وسیع حوزه الکترونیک و فناوری اطلاعات و ارتباطات دانست و گفت: یکی از استفاده کنندگان اصلی از فناوری اطلاعات و ارتباطات نظام بانکی است، این در شرایطی است که تغییر نوآوری محصول به نوآوری فرآیند و مدل کسب و کار باید صورت گیرد. بر همین اساس، کسب و کاری که به نظر می رسد نظام بانکی در آینده با آن تحول چشمگیری پیدا کند مورد ارزیابی قرار گرفت.

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی افزود: ضرورت بازآفرینی در نظام بانکی ضروری است، اینکه نظام بانکی در گذشته کارهای دستی را کامپیوتری کرده اقدام خوبی است ولی کافی نیست چرا که باید ساختار، نیرو، فرهنگ و سایر بخش های کسب و کار متناسب با مدل های نوین تغییر کرده و به روز شود.

وی تصریح کرد:هم اکنون فاصله بسیار بالایی میان نظام بانکی ایران با دنیا وجود دارد و به تدریج آثار این فاصله بسیار زیاد، قابل پیش بینی است و بر همین اساس باید وارد فازی شویم که از تحولات در جهت سرویس دهی به مردم استفاده شود.

دیواندری از بررسی مدل های کسب و کار نوظهور، پول‌های جدید و شرکت‌های دانش بنیان جدید در این همایش خبر داد و گفت: نظام بانکداری جدید امکان تحقق اهداف و آرمانهای بانکداری که در گذشته ممکن نبود را میسر می کند.

وی بر ضرورت وضع قوانین و مقررات برای شرکت‌ها و بخش‌های جدید حوزه آی تی و پرداخت و همچنین توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات متناسب با قوانین تاکید کرد.

دیواندری، با اشاره به اینکه سوئیچ درگاه های بانکی به کشورهای دیگر، استفاده از کارت های بین المللی و کارت های داخلی در سایر کشورها، توسعه زیر ساخت پرداخت همراه و امضای دیجیتال  از  جمله موضوعاتی است که در ششمین همایش بانکداری الکترونیکی مورد رسیدگی قرار گرفت، گفت: مدل سنتی باید در نظام بانکی پوست اندازی کند و به سمت مدل جدید بانکداری الکترونیک حرکت کنیم.

وی به اهمیت انطباق با بانکداری بین الملل اشاره و تصریح کرد: با کم رنگ شدن تحریم ها، نیازمند بستر مناسب برای پیوستن به فضای بین الملل و همچنین انطباق با قوانین و استانداردها هستیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید