پکن آماده نبرد تجاری با ترامپ

کدخبر: ۱۵۷۹۲۳
تازه ترین گزارش ها حاکی است که پکن خود را برای مقابله با سیاست های تجاری ضد چینی دولت دونالد ترامپ رییس جمهور آینده آمریکا آماده کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ؛ ‌چین سلسله تدابیری را از هم اکنون آماده کرده است که یکی از آنها هدف قرار دادن شرکت های مشهور آمریکایی است.

بر این اساس چین در نظر دارد هر نوع راهبرد تجاری ضدچینی را که ترامپ اتخاذ می کند با یک ضد حمله تجاری پاسخ دهد.

گزارش ها حاکی است که اگر دولت ترامپ بخواهد تعرفه بر روی کالاهای وارداتی از چین را به گفته ترامپ تا ۴۵ درصد افزایش دهد آن زمان چین برای شرکت های آمریکایی در خاک خود تدابیر سرسختانه و تعرفه های تجاری سنگین در نظر خواهد گرفت.

در نظر گرفتن تعرفه بالا بر روی شرکت ها و کالاهای آمریکایی، کاهش خرید کالا از آمریکا و اجرای بازرسی های ضد دامپینگ علیه اقلام آمریکایی از دیگر برنامه های چین برای نبرد تجاری با‌ آمریکاست.

وزارت بازرگانی چین تدابیر این کشور را رسما اعلام نکرده اما هشدار داده است که برای جنگ تجاری ناخواسته با آمریکا آماده است.

چین البته برخی از گزارش ها مبنی بر اینکه ممکن است سرمایه گذاری های تعدادی از شرکت های آمریکایی را به تلافی این رویارویی محدود کند، ‌تکذیب کرده است.

همزمان «هوانگ یی پینگ» اقتصاددان بنام چین در مطلبی که روزنامه «مردم» ارگان حزب حاکم از او نقل کرده، ‌گفته است: چین باید تعرفه های تحمیلی تجاری ترامپ را تلافی کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید