عدم همراهی قیمت خوراکی ها با قیمت دلار

کدخبر: ۱۵۸۶۵۵
بر اساس گزارش رسمی بانک مرکزی، اکنون ثبات نسبی بر بازار مواد غذایی حاکم است و به نظر نمی‌رسد که قیمت کالاهای اساسی با افزایش قیمت دلار، همراهی کرده باشد.
عدم همراهی قیمت خوراکی ها با قیمت دلار

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، گزارش‌های رسمی بانک مرکزی از تغییرات قیمت خرده‌فروشی کالاهای اساسی حکایت از آن دارد که در هفته منتهی به هفدهم دیماه، نرخ لبنیات، تخم‌مرغ، برنج و گوشت قرمز افزایش، قیمت میوه‌های تازه، سبزی‌های تازه، گوشت مرغ و قند و شکر کاهش و نرخ حبوبات، چای و روغن نباتی نیز بدون تغییر بوده است.

در این میان قیمت لبنیات یک درصد، تخم مرغ ۴.۶ درصد، برنج ۰.۲ درصد و گوشت قرمز۲.۲ درصد افزایش داشته است، اما قیمت میوه‌های تازه ۰.۳ درصد، سبزی‌های تازه ۴.۷ درصد، گوشت مرغ ۰.۷ درصد و شکر ۱.۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

لبنیات و تخم‌مرغ:

در هفته مورد گزارش، در گروه لبنیات قیمت کره پاستوریزه نسبت به هفته قبل معادل ۷.۳ درصد و شیر پاستوریزه ۱.۶ درصد افزایش یافت، بهای سایر اقلام این گروه بدون تغییر بود. قیمت تخم‌مرغ معادل ۴.۶ درصد افزایش داشت و شانه‌ای ۱۰ هزار و ۳۰۰ تا ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می‌رفت.

برنج و حبوبات:

در این هفته در گروه برنج، بهای برنج وارداتی غیرتایلندی ثابت بود و قیمت برنج داخله درجه یک معادل ۰.۲ درصد و برنج داخله درجه دو ۰.۱ درصد افزایش یافت. در گروه حبوب بهای لوبیای قرمز معادل ۰.۲ درصد افزایش داشت و قیمت سایر اقلام این گروه بدون تغییر بود.

میوه‌ها و سبزی‌های تازه

در هفته مورد بررسی، در میادین زیر نظر شهرداری انگور عرضه کمی داشت. سایر اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آنها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه‌فروشی‌ها متفاوت بودند، به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره‌بار عرضه می‌گردید. میوه‌فروشی‌های سطح شهر اقلام میوه و سبزی تازه را عرضه می‌نمودند که در گروه میوه‌های تازه بهای سیب زرد معادل ۰.۱ درصد، پرتقال درجه یک ۲.۵ درصد، انار ۳.۵ درصد و انگور ۱۱.۸ درصد کاهش ولی قیمت سایر اقلام این گروه بین ۰.۸ درصد تا ۴.۹ درصد افزایش یافت.

در گروه سبزی‌های تازه بهای سبزی‌های برگی معادل ۱.۲ درصد افزایش ولی قیمت سایر اقلام این گروه بین ۰.۲ درصد تا ۱۲.۷ درصد کاهش داشت.

گوشت قرمز و گوشت مرغ

در هفته مورد گزارش بهای گوشت گوسفندی معادل ۲.۵ درصد و گوشت تازه گاو و گوساله ۱.۹ درصد افزایش ولی قیمت گوشت مرغ ۰.۷ درصد کاهش یافت.

قند و شکر و چای و روغن‌نباتی

در این هفته بهای قند و شکر هر یک معادل ۱.۶ درصد کاهش داشت و قیمت چای خارجی و انواع روغن نباتی ثابت بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید