اثر دستورالعمل جدید بانکی بر شاخص‌ بورس فعلا قابل‌اندازه گیری نیست

کدخبر: ۱۵۸۶۶۱
علی سعیدی گفت: درصنایع مختلف اتفاقات مثبت نبودند و‌گزارش‌های تعدیل EPS شاخص های سهام در بورس را تحت تاثیر قرار داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، علی‌سعیدی، معاون‌ نظارت بر نهادهای مالی‌ سازمان بورس و اوراق بهادار در مورد افت‌های اخیر شاخص بورس‌ اظهار داشت: بورس در روزهای گوناگون، متفاوت عمل می‌کند. یک بخش‌ از این موضوع برمی‌گردد به نمادهایی از بورس که متوقف بودند. گروه‌هایی که تحت فشار بودند برای نقد کردن، نمادهای باز بورس را برای فروش عرضه می‌کردند که در تیجه با کاهش قیمت‌ها مواجه شدند.

سعیدی با اشاره به دستورالعمل جدید بانک مرکزی اظهار داشت:  باید از زیان‌هایی که بانک‌ها در طول سال‌های گذشته متحمل شده بودند، ذخیره گرفته می شد.

نائب رییس هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد:‌ در صنایع دیگر نیز اتفاقات، مثبت نبودند و گزارش‌های تعدیل Eps ارزش سهام در بورس را تحت تاثیر قرار داد.

معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس در پاسخ به این پرسش که با دستورالعمل جدید بانکها شاخص چقدر افت می‌کند؟ گفت: این موضوع به هیچ عنوان‌از طریق ما قابل اندازه‌گیری نیست و باید ببینیم بانک‌ها چه اطلاعاتی  را بر اساس دستورالعمل بانک مرکزی ارائه خواهند داد اما این که چه مقدار تاثیر گذار خواهد بود باید از سوی بانکها افشاء شود و حسابرس هم گزارش دهد تا این موضوع قابلیت سنجش و اندازه‌گیری پیدا کند.

وی با بیان اینکه امیدواریم موضوع بانک‌ها کمترین تاثیر منفی را بر شاخص‌ها بگذارد، افزود: صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بانک‌ها نیز آمادگی دارند تا از سهامی که دارند کار نقد شوندگی و بازار گردانی سهام را به انجام برسانند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید