اهدا نشان بازرگانی «امین الضرب» به ابتکار بخش خصوصی

کدخبر: ۱۵۸۶۹۷
رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: برای اولین بار در کشور طی مراسمی با اعطای نشان امین‌ الضرب از برترین‌های بخش تجارت و کارآفرینان نمونه تجلیل به عمل می‌آید.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، مسعود خوانساری در نشست خبری صد و سی‌ و سه سالگی در تأسیس اتاق تهران با اشاره به برگزاری مراسم اعطای نشان ویژه امین‌الضرب گفت: اهدای این نشان امسال برای اولین بار به کارآفرینان نمونه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در مراسم یکشنبه هفته آینده نشان امین‌الضرب به سه نفر از کارآفرینان نمونه اهدا می‌شود، تصریح کرد: در این مراسم که با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و چند تن از وزرا برگزار می‌شود، مدال‌هایی هم به سایر افراد برگزیده اعطا می‌شود.

خوانساری خاطرنشان کرد: در این مراسم از 20 نفر از فعالان بخش اقتصادی تقدیر به‌عمل خواهد آمد، ضمن اینکه قصد داریم تا این نشان مانند نوبل اقتصادی جایگاه ویژه‌ای را پیدا کند.

رئیس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اینکه امین‌الضرب مؤسس اتاق تهران در صد و سی و سه سال قبل بود، گفت: این فرد در زمان خفقان دوران قاجار اقدامات زیادی را انجام داد و قانون مشروطیت در خانه وی نوشته شد، بنابراین اتاق تهران قصد دارد تا با اعطای نشانی با نام وی، پیشکسوتان را در این حوزه گرامی بدارد.

وی ادامه داد:‌ بعد از انقلاب به جایگاه تولید، سرمایه‌گذاری و سرمایه‌دار یک مقدار خدشه وارد شد و متأسفانه سرمایه‌گذاری و سرمایه‌داری ارزش تلقی نشد.

خوانساری با بیان اینکه بزرگترین بحران کشور بیکاری است، تصریح کرد: سرمایه‌‌دار و سرمایه‌گذار است که می‌تواند موضوع اشتغال را حل کند.

رئیس اتاق بازرگانی تهران همچنین با اشاره به اینکه تاکنون چهره‌های ماندگار در بخش تجارت، صنعت و کارآفرینی به جامعه معرفی نشده‌اند، اظهار داشت: تمام افرادی که در مراسم اعطای نشان امین‌الضرب معرفی می‌شوند، از بین چهره‌های خوشنام در تجارت و کسانی که کارشان را از صفر شروع کرده‌اند، انتخاب شده‌اند.

وی افزود: تلاش ما این است که از فرهنگ‌سازان در زمینه تجارت و تولید قدردانی کنیم و در این رابطه برای معرفی این افراد 16 شاخص را در نظر گرفته‌ایم.

خوانساری خاطرنشان کرد:‌ برخی از این شاخص‌ها میزان اشتغال‌زایی، مقدار مبادلات، سود به‌ازای سرمایه، میزان صادرات و مهم‌ترین بخش آن هم خوشنامی این افراد است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران بیان داشت: بازرگانان و کارآفرینانی که در این مراسم معرفی‌ می‌شوند، کار خود را به‌سختی شروع کرده‌اند و همه آنها برای ادامه فعالیت تجاری و بازرگانی شرایط سختی را در کشور گذرانده‌اند که حتی برای اخذ یک مجوز باید وقت زیادی صرف کنند.

وی ادامه داد: من معتقدم این تجار و فعالان اقتصادی حتی از بیل گیتس هم بزرگ‌تر هستند.

در این مراسم علاوه‌بر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور، نعمت‌زاده وزیر صنعت، حجتی وزیر کشاورزی و طیب‌نیا وزیر اقتصاد هم حضور خواهند داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید