ریسک ترامپ قیمت طلا را افزایش داد

کدخبر: ۱۵۸۷۱۹
در آستانه مراسم تحلیف دونالد ترامپ در روز جمعه که به نوعی فضای ناامنی اقتصادی هم در بازار حاکم است، سرمایه‌گذاران به سمت فلز زرد ترغیب شده‌اند و این مسئله باعث شده قیمت در بازارهای جهانی 5 دلار افزایش یابد.
ریسک ترامپ قیمت طلا را افزایش داد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس،  بازارهای جهانی قیمت طلا با  افزایش 5.1 دلار نسبت به روز گذشته به قیمت 1202 دلار به فروش رفت.

قیمت امروز فلز زرد در کمترین زمان به قیمت 1200 دلار و 90 سنت و در بیشترین زمان به قیمت 1209 دلار و 50 سنت معامله شد.

قیمت امروز  این فلز گرانبها نسبت به یک ماه گذشته با 67.4 دلار و نسبت به یک سال گذشته 113.2 دلار با افزایش همراه بود. امروز در گروه سایر فلزات گرانبها هم نقره و پلاتینیوم ثابت بودند اما فلز پالادیوم کاهش 8 دلار و فلز رادیوم افزایش 10 دلاری را تجربه کرد.

خبرگزاری رویترز درباره دلیل افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی نوشته است بازار همچنان به مراسم تحلیف دونالد ترامپ در روز جمعه تمرکز دارد و همچنین نگرانی‌ها برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا پابرجاست.

بریان‌لان مدیرعامل مرکزی گلدسیلور در سنگاپور می‌گوید: حجم خریدها نشان می‌دهد که بازار نگاهش به مراسم افتتاحیه و آغاز به کار دونالد ترامپ در روز جمعه است. همچنان عدم اطمینان زیادی بر بازار حاکم است بنابراین آنها سرمایه‌گذاری روی فلز زرد را برای خودشان بسیار امن می‌دانند.

لان همچنین گفت: در بخش فیزیکال مردم انتظار تقاضای زیادی را در آستانه سال نو چینی انتظار دارند. ما انتظار داریم قیمت هر اونس طلا از 1205 تا 1207 دلار ‌آغاز کند و در مرحله بعدی به 1220 دلار در هر اونس برسد.

بر اساس این گزارش، همه نگاه‌ها بر افتتاحیه روز جمعه دونالد ترامپ دوخته شده و هیچ شفافیتی در طرح اقتصادی دونالد ترامپ هم وجود ندارد و به این دلیل سرمایه‌گذاران اغلب تمایل  و این نشان می‌دهد که هنوز آنها اطمینانی به آینده اقتصادی ندارند.

در سخنرانی اخیر دونالد ترامپ هم مردم اعلام کردند انتظار داشتند وی درباره آینده اقتصادی این کشور از جمله کاهش مالیات صحبت کند که نکرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید