مذاکره برای خرید لوکوموتیو برقی از آلمان

کدخبر: ۱۵۸۷۲۳
وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: در سفر وزیر حمل و نقل آلمان به ایران برای تولید 50 دستگاه لکوموتیو دیزلی در شرکت مپنا با همکاری زیمنس آلمان به توافق رسیدیم. همچنین مذاکرات برای خرید 70 لوکوموتیو برقی در جریان است.
مذاکره برای خرید لوکوموتیو برقی از آلمان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا عباس آخوندی در حاشیه امضای تفاهمنامه همکاری های حمل و نقلی بین ایران و آلمان افزود: سفر وزیر حمل و نقل آلمان به ایران در واقع پیگیری توافق های 2 کشور برای همکاری در بخش های مختلف حمل و نقل بوده است.
وی گفت: اکنون 165 لکوموتیو دیزلی در ایران وجود دارد که همواره 130 دستگاه در شبکه ریلی کشور کار می کنند و بقیه نیز در حال تعمیر است. 
آخوندی تاکید کرد نیاز شبکه ریلی به 150 لکوموتیو گرم است که با این خرید بخشی از نیازهای موجود برطرف و شماری نیز برای نیازهای آینده آماده می شود. وی افزود: سرعت این لکوموتیوها 160 کیلومتر در ساعت است.
وزیر راه وشهرسازی گفت: امیدواریم مذاکرات در زمینه خرید 70 دستگاه لکوموتیو برقی همراه با انتقال دانش فنی به سرانجام برسد.
وی ادامه داد: همزمان با برقی کردن مسیر ریلی تهران- مشهد به لکوموتیوهای آن نیز نیاز داریم و از این رو، در حال نهایی کردن قراردادهای خرید این 70 دستگاه هستیم. 
به گزارش ایرنا، شامگاه دوشنبه تفاهمنامه توسعه همکاری های حمل و نقلی در بخش های فرودگاهی، ریلی، دریایی و هوایی بین ایران و آلمان امضا شد.
2 کشور در این تفاهمنامه موافقت کردند با تشکیل کارگروهی همکاری های خود را در بخش های مختلف حمل و نقل توسعه دهند.
وزیر حمل و نقل و زیرساخت های دیجیتال جمهوری فدرال آلمان سرپرستی هیاتی شامل 30 تن از مدیران عامل شرکت های این کشور را بر عهده دارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون

      اقتصادنیوز: بر اساس بررسی‌ها از ابتدای فروردین سال جاری تا ۲۸ ام مجموعا حدود ۲.۵ میلیارد دلار ارز به گروه‌های مختلف…

    کارگزاری مفید