رشد 40 درصدی درآمد گمرکی با اجرای سامانه جامع

کدخبر: ۱۵۸۸۱۸
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: بهره برداری از سامانه جامع گمرکی سبب افزایش 40 درصدی درآمدها در یک سال گذشته و کمک به مقابله با قاچاق کالا شده است.
رشد 40 درصدی درآمد گمرکی با اجرای سامانه جامع

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «علی طیب نیا» امروز (سه شنبه) در آیین رونمایی از قابلیت های جدید سامانه جامع گمرک در محل مرکز همایش های گمرک مهرآباد افزود: سامانه جامع گمرک نقش مهمی در شفاف سازی، بهبود فضای کسب و کار و تسهیل جریان تجارت کشور برعهده دارد.

به گفته طیب نیا، از آغاز کار دولت یازدهم به روز رسانی و نوین سازی گمرک آغاز و تلاش شده است با استفاده از فناوری اطلاعات، فرآیندهای کاری به شکلی اصلاح شود که شاهد بهبود فضای کسب و کار و کاهش زمان ترخیص یا صدور کالا باشیم.

به گزارش ایرنا، تازه‌ترین قابلیت‌های سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی، امروز در محل گمرک مهرآباد رونمایی شد.

اتصال الکترونیکی بارنامه به سامانه جامع گمرکی، پروژه درب خروج هوشمند، راه اندازی بزرگترین بانک اطلاعات تجارت خارجی، دریافت گواهی بازرسی از طریق سامانه جامع امور گمرک و آغاز تبادل الکترونیکی اطلاعات میان سازمان بنادر و گمرک، از جمله قابلیت های این سامانه است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید