لوفت هانزا و الاتحاد ادغام می شوند

کدخبر: ۱۵۸۸۴۶
خبرگزاری رویترز امروز به نقل از یک روزنامه ایتالیایی خبر داد که هواپیمایی های اماراتی الاتحاد و آلمانی لوفت هانزا مشغول مذاکره بر سر ادغام هستند.
لوفت هانزا و الاتحاد ادغام می شوند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ روزنامه ایتالیایی ایل مساجرو (Il Messaggero) امروز به نقل از منابعی که نامی از آنها نبرد نوشت که مدیران این دو شرکت هواپیمایی هفته هاست که مشغول سبک سنگین کردن امکان در انتقال 30-40 درصد از سهام هواپیمایی لوفت هانزا از طریق افزایش سرمایه به هواپیمایی اتحاد (هواپیمایی امارت ابوظبی) هستند.

در مرحله بعد، دو هواپیمایی به صورت کامل ادغام شده و یک شرکت هواپیمایی جدید را با امکان جابجایی 97 میلیون مسافر در سال تاسیس می کنند. ایل مساجرو خبر داده که طرفین در آینده نزدیک برای تسریع روند مذاکرات دیدار خواهند کرد.

هنوز هیچکدام از هواپیمایی های اتحاد و لوفت هانزا در مورد این 'گمانه زنی' اظهار نظری نکرده اند. 

به نوشته رویترز، ادغام احتمالی این دو هواپیمایی بر هواپیمایی ایتالیایی و زیان ده آلیتالیا که اتحاد 49 درصد سهام آن را در اختیار دارد تاثیر خواهد گذاشت. آلیتالیا اکنون مشغول تجدید ساختار اساسی بوده و نیروهای خود را تعدیل کرده و بخشی از هواپیماهایش را زمین گیر کرده است. 

ارزش سهام شرکت لوفت هانزا در معاملات امروز صبح بازار سهام آلمان 3.9 درصد افزایش داشت. مدیران این شرکت در هفته های اخیر بارها در پاسخ به پرسش هایی پیرامون امکان ادغام با اتحاد گفته بودند که در حال حاضر از یک طرف درگیر جذب 38 هواپیما که از 'ایر برلین' اجاره کرده اند و بخشی از مالکیت آن در اختیار اتحاد است هستند و از طرف دیگر در حال تملک هواپیمایی بلژیکی بروکسل می باشند.

به گزارش ایرنا، هواپیمایی لوفت هانزا 64 سال پیش تاسیس شد و 268 هواپیمای آن به 220 مقصد پرواز می کنند. میانگین عمر ناوگان این هواپیمایی 11 سال بوده و درآمد آن در سال 2015 به بیش از 32 میلیارد یورو رسید.

هواپیمایی دولتی اتحاد نیز 14 سال پیش تاسیس شد و 126 هواپیمای آن مسافران را به 90 مقصد جابجا می نمایند.

میانگین عمر ناوگان این هواپیمایی 6 سال بوده و درآمد آن در سال 2015 به بیش از 8 میلیارد یورو رسید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید