افزایش قیمت جهانی نفت

کدخبر: ۱۵۹۰۲۶
تقویت احتمال کاهش عرضه نفت به بازار و انتشار گزارش هایی از افزایش بی سابقه تقاضای چین موجب شد تا قیمت نفت امروز برای دومین جلسه متوالی افزایش یابد، اما افزایش حجم ذخایر نفت خام و بنزین آمریکا قیمت ها را تحت فشار قرار داده است.
افزایش قیمت جهانی نفت

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 15 سنت افزایش به 54 دلار و 31 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز 17 سنت افزایش داشت و به 51 دلار و 54 سنت رسید.

 آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد که هرچند «خیلی زود است» که میزان تبعیت اعضای اوپک از توافق کاهش تولید را مورد ارزیابی قرار دهیم، اما حجم ذخایر نفت تجاری در کشورهای توسعه یافته در ماه نوامبر برای چهارمین ماه متوالی کاهش داشته و انتظار می رود در ماه دسامبر نیز این کاهش ادامه یافته باشد.
آمارها نشان می دهد که میزان تولید فرآورده های پالایشگاهی چین در ماه دسامبر 3.77 درصد افزایش یافته و به 47.82 میلیون تن، معادل 11.26 میلیون بشکه در روز رسیده است که رکوردی بی سابقه محسوب می شود. ظرفیت پذیرش نفت خام چین نیز در سال 2016 به 10.79 میلیون بشکه در روز رسیده که رکوردی بی سابقه است.
 ریک اسپونر، تحلیلگر بازار نفت در موسسه سی ام سی مارکتس گفت: «آمارهای بخش انرژی چین خبری خوب برای بازار است، اما این آمارها قبلا پیش بینی شده بود... انتظار می رود رشد تقاضا در سال 2017 نیز ادامه یابد.»
اقتصاد چین به لطف افزایش هزینه های دولتی و وام دهی بی سابقه بانک ها، در سه ماهه پایانی سال 20166، رشدی 6.8 درصدی را تجربه کرد که فراتر از پیش بینی ها بود.
با این وجود، افزایش حجم ذخایر نفت و بنزین در آمریکا موجب شده تا رشد قیمت ها محدود باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید