گزارش رویترز از خودداری بانک های بریتانیایی از تبادل مالی با ایران

کدخبر: ۱۵۹۰۴۵
منابع آگاه گفتند، رویال بانک اسکاتلند به دلیل عدم تمایل به وارد شدن به فعالیت های پرریسک تجاری، تلاش های دولت انگلیس به عنوان یکی از سهامداران اصلی این بانک برای استفاده از ظرفیت این بانک جهت تسهیل تجارت با ایران را نپذیرفته است.
گزارش رویترز از خودداری بانک های بریتانیایی از تبادل مالی با ایران

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، طی ماه های اخیر، مقامات انگلیسی، به دنبال تقویت مبادلات تجاری با ایران بوده اند و لندن تلاش کرده پس از رای ماه ژوئن مردم این کشور به جدایی از اتحادیه اروپا، روابط تجاری جدیدی را با کشورهای مختلف برقرار سازد.

منابع آگاه گفتند، وزارت دارایی انگلیس تلاش داشته تا از نفوذ دولت انگلیس در رویال بانک اسکاتلند و تا حدی در بانک لویدز استفاده کند تا به سرعت بخشیدن به تامین مالی مبادلات تجاری با ایران کمک نماید. این تلاش ها ارائه خدمات به بانک های ایرانی به پوند را شامل می شده است.

به رغم لغو تحریم های غرب علیه ایران که تحریم های بانکی را نیز شامل می شود، این کشور همچنان برای دسترسی به منابع مالی غربی و همکاری با بانک های غربی با مشکل مواجه است و این موانعی را بر سر راه تجارت و سرمایه گذاری در این کشور پدید آورده است.

یک مقام ارشد بانکی ایران گفت، تهران نشست های متعددی در طی ماه های اخیر با مقامات دولت انگلیس داشته است.

وی افزود: «ما از مقامات انگلیسی خواستیم تا به ما کمک کنند به این مشکل فائق بیاییم. به ما قول دادند که دولت انگلیس تلاش خواهد کرد بانک ها از جمله بانک لویدز و رویال بانک اسکاتلند را متقاعد کند... اما هنوز در عرصه عمل هیچ اتفاقی نیافتاده است.»

یک منبع آگاه در دولت انگلیس گفت، وزارت دارایی این کشور کاملا از دشواری های برقراری کانال های بانکی بین ایران و انگلیس آگاهی دارد و بانک ها در این زمینه فاکتورهایی همچون تحریم های پابرجای دولت آمریکا، فساد و پولشویی را مدنظر قرار می دهند.

دولت انگلیس 71 درصد از سهام رویال بانک اسکاتلند را در اختیار دارد. دولت انگلیس همچنین بخش کمی از سهام بانک لویدز را در اختیار دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید