ساماندهی کسبه پلاسکو در محدوده خیابان جمهوری

کدخبر: ۱۵۹۲۲۵
نایب رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به اینکه اولویت نمایشگاه بهاره امسال با کسبه ساختمان پلاسکو است، گفت: ۴۰۰ واحد از کسبه پلاسکو در یک پاساژ در خیابان جمهوری اسکان داده می شوند.
ساماندهی کسبه پلاسکو در محدوده خیابان جمهوری

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر ، ابراهیم درستی با اشاره به جزئیات جلسه  دیروز کارگروه رسیدگی به سانحه پلاسکو  اتاق اصناف ایران گفت: دیروز در جلسه کارگروه، رایزنی های اولیه را انجام دادیم. به هر صورت ۵۶۰ واحد صنفی در این ساختمان فعالیت می کردند که هر کدام ۳ تا ۴ خانوار را پوشش می دادند.

وی با اشاره به نتایج جلسه دیروز گفت: اتاق اصناف چند راهکار را برای این واحدهای صنفی در نظر گرفته که در اولین اقدام برای نمایشگاه بهاره اولویت با کسانی است که در ساختمان پلاسکو تهران فعالیت می کردند.

نایب رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به اینکه همچنین یک پاساژ در خیابان جمهوری برای آنها در نظر گرفته می شود، گفت: حدود ۴۰۰ واحد امکان انتقال به این پاساژ را دارند و مطابق با صحبتی که با مالکان پاساژ داشتیم، حتی آنها قول دادند در چند سال اول هزینه کمتری بگیرند.

درستی با تاکید بر اینکه اصناف تمام سعی خود را می کند تا برای واحدهای پلاسکو مکان مناسبی تهیه کند، اظهار داشت: درخواست ما از بنیاد مستضعفان این است که برای کمک به این واحدها قدم بردارد؛ چراکه الان همه گروه ها پای کار هستند و از پنجشنبه تمامی ارگان ها مانند شهرداری، اصناف، دولت در این منطقه حضور دارند و امیدواریم که بنیاد مستضعفان هم در این مسیر به ما کمک کند.

وی با اعلام اینکه به هر حال پیشگیری بهتر از درمان است، افزود: در ۵- ۶ ماه گذشته بارها تاکید کردیم که پاساژهایی در یک دهه گذشته در خیابان جمهوری ساخته شده که نیازسنجی برای آن انجام نگرفته است.

نایب رئیس اتاق اصناف ایران با تاکید بر اینکه مجتمع های بزرگ باید در فضاهای دیگری ساخته شود و خیابانی مانند جمهوری جوابگوی چنین پاساژهایی نیست گفت: ازدحام امروز در خیابان جمهوری نشان می دهد که در دهه گذشته چندین پاساژ بدون در نظر گرفتن موقعیت این خیابان، ساخته شده که یک هشدار برای ما است.

درستی با بیان اینکه یک شماره حساب برای کمک های مردمی از سوی اصناف اعلام خواهد شد، تصریح کرد: فعلا در خصوص خسارات نمی توان آمار دقیقی اعلام کرد اما در حدود یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد حدودی خسارت است.

وی با اشاره به اینکه با این سانحه ۳ تا ۴ هزار نفر بیکار شده اند، اظهار داشت: از شهروندان درخواست داریم با توجه به مشکلات به وجود آمده برای نوروز امسال پوشاک تولید داخل را خریداری کنند تا از این تولیدکنندگان حمایت شود.

نایب رئیس اتاق اصناف ایران همچنین با تسلیت به خانواده شهدای آتش نشانگفت: به هر حال ممکن است که تعدادی از کسبه هم در این سانحه زیر آوار مانده باشند که به خانواده های آنها هم تسلیت می گوییم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید