نتیج رتبه بندی شرکت های برتر ایران

کدخبر: ۱۵۹۲۹۶
مدیر عامل سازمان مدیریت صنعتی می گوید،در رتبه بندی امسال که عملکرد شرکت‌ها در سال مالی 1394 ارزیابی شده است، شرکت های حوزه خدمات مالی مانند بانک‌ها و شرکت‌های بیمه ای در مقایسه با شرکت‌های تولیدی، از نظر رشد فروش وضعیت بهتری دارند.
نتیج رتبه بندی شرکت های برتر ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «محمدعلی محمدی» امروز در همایش نوزدهمین سال رتبه بندی شرکت‌های برتر ایران (IMI-100) گفت: در حالی که شرکت های حوزه خدمات مالی از نظر شاخص فروش (درآمد) نسبت به سال مالی 1393 رشد داشته اند، بسیاری از شرکت‌های تولیدی افت فروش داشته اند.

وی افزود: امسال چهار شاخص بهره وری کل، بهره‌ وری کل عوامل، بهره وری نیروی انسانی و بهره وری سرمایه، شاخص های جدیدی هستند که در رتبه بندی شرکت ها اضافه شده اند.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی با بیان اینکه رتبه بندی شرکت های برتر ایران از سال 1377 با معرفی 100 شرکت برتر انجام شده و در حال حاضر نیز سالانه 500 شرکت به عنوان شرکت های برتر معرفی می شوند، افزود: 500 شرکت، ابتدا براساس شاخص میزان فروش (درآمد) مشخص می‌شوند، پس از آن، بر اساس 32 شاخص دیگر باهم مقایسه و رتبه بندی می شوند.

محمدی گفت: در این همایش شرکت‌های برتر ایران، 10 شرکت پیشرو و شرکت‌های برتر از نظر رشد سریع نیز معرفی می شوند.

وی معیار اصلی در انتخاب این شرکت‌ها را تغییر رتبه فروش شرکت‌های برتر در چهار سال اخیر عنوان کرد و افزود: شرکت‌هایی که بیشترین ارتقای رتبه را از نظر شاخص میزان فروش داشته اند، انتخاب شده و تحت این عناوین معرفی می شوند.

مدیر عامل سازمان مدیریت صنعتی افزود: با توجه به اهمیت صادرات غیرنفتی برای کشور، 10 شرکت برتر صادرات گرا بر اساس شاخص ترکیبی صادرات مشخص و معرفی می‌شوند. این شاخص، ترکیبی از سه شاخص میزان صادرات شرکت، رشد صادرات و نسبت صادرات به فروش است.

محمدی تاکید کرد: از جمله گزارش های دیگری که ارایه می‌شود، مقایسه 500 شرکت بزرگ ایران با 500 شرکت بزرگ ترکیه و 500 شرکت بزرگ آمریکا است و در آن رشته‌های مختلف کسب و کار در ایران با رشته های کسب و کار در این دو کشور از جنبه‌های مختلف مقایسه می شوند.

مدیر عامل سازمان مدیریت صنعتی درباره نتایج رتبه بندی امسال گفت: شاخص رشد فروش شرکت‌ها در سال مالی 1394 در مقایسه با شاخص رشد فروش در سال 1393 افت زیادی داشته است.

وی افزود: به بیان دقیق تر، رشد فروش 500 شرکت در سال 1393 به قیمت‌های جاری 19 درصد بوده ، در حالی که رشد فروش 500 شرکت در سال مالی 1394 برابر با یک درصد بوده است.

به گزارش ایرنا، در این همایش مقامات و سیاست گذاران اقتصادی و صنعتی کشور، مدیران شرکت‌های بزرگ و برتر ایران، صاحب نظران اقتصادی و خبرگان صنعتی حضور دارند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید