تصمیمات جدید دولت برای وام 300 میلیونی کسبه پلاسکو

کدخبر: ۱۵۹۲۹۹
با تصمیمات جدیدی که از سوی هیات اقتصادی رسیدگی به امور پلاسکو اتخاذ شده، قرار بر این شد تا سود تسهیلات ۳۰۰ میلیونی که به کسبه آن اختصاص پیدا می‌کند، مشمول یارانه شده و دولت تا نیمی از آن را بر عهده گیرد.
تصمیمات جدید دولت برای وام 300 میلیونی کسبه پلاسکو

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، در جریان حادثه رخ داده در ساختمان پلاسکو و فرو ریختن آن که موجب از بین رفتن املاک و بخش عمده‌ای از اموال کسبه این ساختمان شد، مجموعه اقتصادی دولت اقداماتی برای حمایت از این واحدهای صنفی در دستور کار قرار داد.   در یکی از مهم‌ترین تصمیمات اتخاذ شده قرار بر این شد تا کسبه بتوانند تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان از بانک‌ها تسهیلات دریافت کنند. این وام قرار شد تا با سود رایج تسهیلات بانکی یعنی ۱۸ درصد پرداخت شود.

آنطور که منابع مطلع بانکی به ایسنا اعلام کرده‌اند، در تازه‌ترین تصمیمی که امروز -دوشنبه - از سوی هیاتی که با دستور رئیس‌جمهوری برای بررسی شرایط اقتصادی کسبه پلاسکو تشکیل و در آن وزرا و مسئولان مربوطه حضور داشتند، مصوب شده که تسهیلات بانکی که به این افراد اختصاص پیدا می‌کند، مشمول یارانه سود شده و دولت تا نیمی از آن را بر عهده بگیرد، به طوری که ۱۰ تا ۱۲ درصد سود ۱۸ درصدی از سوی گیرنده تسهیلات پرداخت می‌شود و مابقی را دولت تقبل خواهد کرد.

حدود ۵۶۰ واحد صنفی در ساختمان پلاسکو فعالیت می‌کردند که در مجموع نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان از سوی بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات به آنها در نظر گرفته شده و خط اعتباری از سوی بانک مرکزی باز نمی‌شود.

باید یادآور شد که تمامی بانک‌ها در این طرح حضور دارند و محدود به چند بانک نخواهد بود. کسبه‌ای که مشتری هر کدام از بانک‌ها باشند می‌توانند با مراجعه به بانکی که در آن حساب دارند، درخواست خود را مطرح کرده و از سوی بانک مورد ارزیابی قرار ‌گیرند و تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان بر اساس شرایط متقاضی تسهیلات پرداخت خواهد شد. دوره بازپرداخت سه ساله است و یک سال پس از ارائه وام پرداخت اقساط شروع می‌شود. قرار است سازوکار پرداخت تسهیلات و چارچوب آن به زودی از سوی تدوین و به بانک‌ها اعلام شود.

در این جلسه تصمیات دیگری هم برای کسبه پلاسکو به ویژه در مورد اسکان آنها اتخاذ شد. همچنین پیشنهاداتی هم در رابطه با شهدای آتش‌نشان مطرح شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید