قیمت اونس طلا در سقف 2 ماهه

کدخبر: ۱۵۹۳۱۴
خبرگزاری رویترز اعلام کرد، با افزایش تقاضای دارایی های مطمئن با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» در آمریکا و کاهش ارزش دلار، قیمت طلا امروز(دوشنبه) به بالاترین سطح خود در 2 ماه گذشته رسید.
قیمت اونس طلا در سقف 2 ماهه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز، قیمت آنی یا نقدی طلا پس از آنکه در اوایل وقت امروز در بازار لندن با صعود به سطح یک هزار و 219 دلار و 43 سنت، بالاترین سطح خود از 22 نوامبر (دوم آذر) را تجربه کرد، در ساعت 06:17 به وقت گرینویچ با 0.64 درصد افزایش نسبت به جمعه گذشته، به یک هزار و 217 دلار و 26 سنت رسید.

در معاملات آتی بازار کامکس نیویورک نیز هر اونس طلا به قیمت یک هزار و 217 دلار معامله شد که نسبت به جمعه گذشته یک درصد افزایش داشت.

شاخص دلار که تغییرات نرخ برابری دلار آمریکا را در برابر سایر ارزهای اصلی اندازه می گیرد، امروز با نیم درصد کاهش به 100.23 رسید.

بارناباس گان تحلیلگر بانک او سی بی سی چین در سنگاپور گفت: سیاست های نامشخص «دونالد ترامپ» سبب بازگشت ریسک گریزی به بازار شده است. وی افزود: ممکن است در 100 روز نخست ریاست جمهوری ترامپ، شاهد نوسان در بازار طلا باشیم. 

بانک مریل لینچ آمریکا نیز اعلام کرد، هفته گذشته میزان سرمایه وارده به بازار طلا به بالاترین سطح خود در پنج ماه گذشته رسید زیرا سرمایه گذاران به محافظت از دارایی خود در برابر سیاست های تجاری ترامپ برای تقویت رشد اقتصادی که احتمال می رود افزایش تورم را در پی داشته باشد، ادامه دادند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید