توزیع کسبه پلاسکو در 3 ساختمان

کدخبر: ۱۵۹۳۱۶
رییس اتاق اصناف ایران به جلسه صبح امروز با حضور محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهوری اشاره کرد و گفت: تصمیم های بسیار مهمی برای رفع مشکلات اصناف اتخاذ شد که پس از تصویب هیات وزیران، اجرا می شود؛ همچنین کارگروهی برای تسریع در حل مشکلات کسبه پلاسکو تشکیل شد.
توزیع کسبه پلاسکو در 3 ساختمان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ، علی فاضلی افزود: در جلسه صبح امروز کمیته ای به ریاست محمد شریعتمداری معاون رییس جمهوری و با عضویت معاون حقوقی رییس جمهوری و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و 6 وزیر کابینه، رییس کل بانک مرکزی، شهردار تهران و رییس اتاق اصناف ایران تشکیل شد.

وی، موضوع اسکان همه واحدهای صنفی، اشتغال دوباره کارگران پلاسکو، اعطای تسهیلات ویژه به بنگاه های صنفی و ساخت فوری ساختمان تخریب شده از جمله مصوبه های این کارگروه اعلام کرد.

رئیس اتاق اصناف ایران همچنین گفت که سه ساختمان تجاری برای استقرار کسبه ساختمان پلاسکو آماده شده و بزودی کار اسکان آنها آغاز خواهد شد.

به گزارش ایرنا، «علی طیب نیا» وزیر امور اقتصاد و دارایی نیز امروز در حاشیه نشست تخصصی معاونان و رییسان اداره های مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی استان های سراسر کشور اعلام کرد که مصوبه های دولت درباره تداوم اشتغال، بیمه و پرداخت تسهیلات به آسیب دیدگان حادثه ساختمان پلاسکو به طور رسمی ابلاغ شد.

وی خاطرنشان ساخت: در این زمینه به سرعت در تلاشیم و حتی جلسه ای صبح امروز با حضور معاون اجرایی رییس‌جمهوری برگزار شد تا هر چه سریع تر و پیش از نزدیک شدن به ایام عید، مکان دیگری برای پیگیری کسب و کار کسبه فعال در ساختمان پلاسکو تعیین شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره بخشودگی بدهی های مالیاتی آسیب دیدگان این حادثه نیز گفت: بخشودگی بدهی های مالیاتی کسبه پلاسکو ناشی از فعالیت های اقتصادی، براساس ماده 165 قانون مالیات های مستقیم و به پیشنهاد وزارت اقتصاد اعمال شده است.

طیب نیا همچنین از در نظر گرفتن امتیازات و تسهیلات ویژه به آتش‌نشانان آسیب دیده و بازماندگان آنان در این حادثه توسط دولت اشاره کرد و افزود: این امتیازها امروز به طور رسمی اعلام می شود.

ساختمان تجاری پلاسکو در محدوده خیابان جمهوری تهران ساعت 8 صبح سی ام دی ماه دچار حریق شد که پس از سه ساعت و نیم تلاش آتش نشانان برای مهار آتش، 15 طبقه ساختمان به طور کامل فروریخت.

در مجموع یک هزار و ٢٠٠ واحد در مجتمع تجاری پلاسکو وجود داشت که براساس آمارها 560 واحد، فعال بود. 15 هزار میلیارد ریال خسارت به این واحدها وارد شده است و سه هزار کارگر نیز بیکار شدند.

بخش زیادی از کسبه این ساختمان در صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پیراهن بودند که 99 درصد آنان از این واحدها به عنوان «مرکز پخش» استفاده می کردند. همچنین 180 واحد در این ساختمان تولیدکننده و فروشنده دیگر اقلام بودند.

در این ساختمان 400 واحد پیراهن دوز، 6 واحد کشباف، هشت واحد صنف خیاطان و 20 واحد تولیدی کفش فعال بود.

ساختمان 15 طبقه پلاسکو در سال 1341 به عنوان نخستین ساختمان بلندمرتبه تهران افتتاح شد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی ساختمان‌های پلاسکو و آلومینیم در اختیار بنیاد مستضعفان قرار گرفت.

بنیاد مستضعفان اعلام کرد که تلاش می کند در مدت 2 سال این ساختمان را با رعایت ضوابط و مقررات و با کیفیت بالا بسازد و واحدهای آن را به ذینفعان واگذار کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید