از «ولی الله سیف» تا «صرافی بانکی»

موضوعات داغ اقتصادی در هفته ای که گذشت

کدخبر: ۱۵۹۵۷۰
در هفته ای که گذشت موضوعات اقتصادی جدیدی وارد هشتگ های داغ اقتصادی شدند. هر چند به دلیل سرعت تحولات مدت زمان حضور اغلب هشتگ ها پایین آمده و به سرعت جای خود را به موضوع داغ دیگری می دادند. در هفته ای که پشت سر گذاشتیم هشتگ «ساختمان پلاسکو» همچنان ترند اول را به خود اختصاص داد.
موضوعات داغ اقتصادی در هفته ای که گذشت

به گزارش اقتصادنیوز، مردم همچنان پیگیر اخبار مربوط به ریزش و آواربرداری ساختمان پلاسکو بودند و با ورود به اواسط هفته موضوعات اقتصادی پیرامون این حادثه نیز بازار اخبار پلاسکویی را داغ تر کرد.

دونالد ترامپ اولین هفته ریاست جمهوری خود را پشت سرگذاشت و بی راه نبود که جایی در جستجو و ورودی کاربران اینترنت داشته باشد. هشتگ «دونالد ترامپ» دومین هشتگ داغ در هفته گذشته بود. این هشتگ اگر مصادف با حادثه پلاسکو نمی شد قطعا ظرفیت آن را داشت که در صدر هشتگ های داغ قرار بگیرد. به نظر می رسد روندی که ترامپ در پیش گرفته باعث می شود تا این هشتگ همچنان داغ باقی بماند.

«قیمت دلار» و «بازار ارز» دو هشتگ داغ دیگر اقتصادی در هفته گذشته بودند. با این تفاوت که از میزان جذابیت آنها کاسته شده و به میانه های فهرست رسیدند. کاهش نوسان قیمت دلار در یک هفته اخیر موجب شده تا از میزان ورودی آن کاسته شود.

با این حال یک اتفاق موجب شد تا هشتگ «صرافی بانکی» به فهرست موضوعات داغ اقتصادی وارد شود. عرضه 5000 دلار از طریق صرافی های بانکی آن هم زیر قیمت بازار موجب شد تا میل به جستجوی اینترنتی صرافی های بانکی افزایش پیدا کرده و این هشتگ ترند شود.

حضور پررنگ رئیس کل بانک مرکزی در خبرهای این هفته ، نام «ولی الله سیف» را هم به فهرست موضوعات داغ اقتصادی وارد کرد. این نام در کنار هشتگ «بانک مرکزی» از موضوعاتی بودند که در سه روز آخر هفته ترند شدند.

«بازار مسکن» هشتگ اقتصادی دیگری بود که این هفته در موقیعت ترند اخبار اقتصادی قرار گرفت. ورود بازار مسکن به فاز پیش رونق موجب شده تا اخبار پیرامون آن اهمیت بیشتری برای مخاطبان اقتصادی پیدا کند.

«برجام» ، «مسکن مهر» و «ایران خودرو» موضوعات داغ اقتصادی و اقتصاد سیاسی بودند که در هفته پیشتر در فهرست موضوعات داغ قرار داشتند اما در ادامه از این فهرست خارج شدند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید