نوسازی تاکسی های فرسوده با آورده اندک راننده

کدخبر: ۱۵۹۶۳۴
معاون تولید سازمان برنامه و بودجه از طرح دولت برای جایگزینی تاکسی های فرسوده با آورده نقدی ۴.۵ میلیون تومان خبر داد.
نوسازی تاکسی های فرسوده با آورده اندک راننده

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، پورمحمدی امروز در مراسم نوسازی ناوگان تاکسیرانی کشور با محصولات ایران خورو با اشاره به اینکه در طرح گذشته‌ای که به منظور فروش خودرو مصوب شده بود در قالب وام خودرو توانستیم 130 هزار دستگاه را به فروش برسانیم، اظهار داشت: آن طرح با موفقیت به پایان رسید در طرح نوین دیگری ما ضعف‌های طرح‌های قبلی را مورد بررسی قرارداده و به طرح جایگزین خودروهای فرسوده دست پیدا کردیم.

وی با بیان اینکه کل تاکسی‌های فرسوده در آن مقطع 90 هزار دستگاه بوده است، گفت: افزود: اولین مزیت این طرح این است که موضوع محیط زیست در کانون توجه قرار گرفته است در طرح وام خودرو بیشتر اولویت تولید بود اما اینجا موضوع اساسی حفظ محیط زیست است.

معاون تولید سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه در اسفندماه 94 حدود 725 هزار تن آلایندگی در کشور شناسایی شده است، گفت: 85 درصد از حجم این آلودگی ناشی از آلاینده‌های متحرک است. برهمین اساس سهم تاکسی‌ها 15 درصد با رقم 110 هزارتنی است که برای رفع این موضوع به فکر طرح جایگزین خودروهای فرسوده افتادیم.

وی اضافه کرد: براساس مذاکرات انجام شده در این طرح هریک از بانک‌های ملت، پارسیان و تجارت 30 هزار دستگاه خودرو را عهده دار شده اند ، دولت هم 5 میلیون تومان هزینه این طرح را متقبل شده و ایران خودرو نیز 500 تومان از اسقاط این خودرو را خود پرداخت می‌کند. برهمین اساس آورده یک نفر برای طرح جایگزینی خودروی فرسوده 4.5 میلیون تومان است که با اضافه شدن وام 20 میلیون تومان و کمک 5 میلیون تومانی دولت در مجموع مدل مالی این طرح 30 میلیون تومان درنظرگرفته شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید