ورود 2 فروند هواپیمای دیگر در یک ماه آینده

کدخبر: ۱۶۰۰۶۰
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۲ فروند هواپیما از قراردادهای ایران ایر تا ۴ هفته آینده وارد کشور می‌شود، گفت: پروژه راه‌آهن ۴ خطه تهران-کرج و ۳ خطه تهران-گرمسار تا پایان سال افتتاح می‌شود.
ورود 2 فروند هواپیمای دیگر در یک ماه آینده

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، عباس آخوندی امروز در حاشیه مراسم گرامیداشت سالروز ورود امام راحل به کشور در 12 بهمن سال 57 در جمع خبرنگاران اظهارداشت: تلاش کرده‌ایم در حوزه‌های مختلف ریلی، هوایی، دریایی و مسکن در این ایام خبرهای خوبی برای مردم داشته‌ باشیم.

وی ادامه داد: در حوزه هوایی قرارداد بزرگ نوسازی ناوگان به امضاء رسید و اولین فروند از این قرارداد وارد کشور شد و 2 فروند دیگر به تدریج تا 4 هفته آینده وارد ایران می‌شود و نوسازی این صنعت ادامه دارد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در بخش حمل و نقل دریایی اولین تجهیزات نو با فناوری مدرن وارد بندر چابهار شد و تا یکی دو ماه آینده فاز یک بندر چابهار افتتاح می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در حوزه ریلی 4 خطه کردن تهران-کرج و 3 خطه کردن تهران-گرمسار در سال جاری افتتاح شود و تلاش می‌کنیم که 5 مرکز استان به شبکه سراسری ریلی وصل شود.

آخوندی با اشاره به بازدید روز گذشته خود از محله سیروس تهران با معاون اول رئیس جمهور گفت: بازآفرینی شهری در همه بافت‌های فرسوده شهری دنبال می‌شود.

وی گفت: 2 هفته پیش در بوشهر بازآفرینی شهری را دنبال کردیم و در هفته‌های آتی به سرعت بازآفرینی شهری را در استان‌ها و شهرهای کشور دنبال می‌کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مقدمات اجرای بازآفرینی شهری از قبل فراهم شده است، گفت: می‌توانند با پس‌اندازهای خود به تسهیلات 11 درصدی دست یابند که در این شرایط اتفاق مثبتی است.

وی گفت: 136 هزار حساب پس‌انداز در این حوزه تاکنون باز شده است و این نشان از استقلال مردم دارد ضمن آنکه به سمتی می‌رویم که شاهد رونق در حوزه مسکن باشیم آن هم نه مسکن پیرامون شهرها بلکه در قلب شهرها و بازآفرینی شهری ایران.

آخوندی درباره مسکن مهر هم گفت: پروژه مسکن مهر در اغلب استانها به پایان رسیده است و در کلان شهرها و عمدتاً پردیس گرفتاری داشتیم که با مصوبه شورای پول و اعتبار جمع شد. 

وزیر راه و شهرسازی درباره عدم حضور در کمیسیون عمران گفت: در این باره بیانیه داده‌ایم و همان بیانیه را ببینید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید