جهش 15 دلاری قیمت اونس طلا

کدخبر: ۱۶۰۱۵۷
طلای جهانی پس از اینکه در معاملات روز گذشته بیش از ۱۵ دلار افزایش یافت، روز چهارشنبه با انتظار سرمایه گذاران برای اعلام نتیجه نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا ثابت ماند.
جهش 15 دلاری قیمت اونس طلا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور تغییر چندانی نداشت و در ۱۲۱۰.۷۹ دلار ایستاد.

در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در آوریل ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۱۲۰۹.۴۰ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه ۱۵.۴۰ دلار افزایش یافت و در ۱۲۱۱.۴۰ دلار بسته شد.

بهای معاملات نقدی طلا در ژانویه بیش از ۵ درصد رشد کرد که بزرگترین رشد ماهانه از اواسط سال ۲۰۱۶ به این سو بود.

به گفته یوئیچی ایکمیزو، مدیر معاملات کالا در بانک استاندارد در توکیو، ابهاماتی که دولت ترامپ به همراه آورده است، بازارها را نگران کرده است و سرمایه گذاران متقاضی خرید طلا به عنوان دارایی مطمئن شده اند و منتظرند ببینند در سایر بازارها چه اتفاقی می افتد.

دلار پس از اینکه دونالد ترامپ از قوی بودن این ارز انتقاد کرد، با کاهش ماهانه در ژانویه روبرو شد که بزرگترین کاهش این ارز در ژانویه در سه دهه گذشته بود.

بر اساس گزارش رویترز، نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا بعدازظهر چهارشنبه به پایان می رسد و انتظار می رود این بانک به دلیل ابهاماتی که در خصوص سیاستهای اقتصادی دولت جدید وجود دارد، از افزایش نرخهای بهره خودداری کند.

طلا به افزایش نرخهای بهره آمریکا فوق العاده حساس است زیرا نرخهای بهره بالاتر به جذابیت سرمایه گذاری در این فلز که سوددهی ندارد، لطمه می زند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۱ درصد اُفت کرد و در ۱۷.۵۰ دلار ایستاد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ثابت بود و ۹۹۴.۴۰ دلار معامله شد در حالیکه هر اونس پالادیوم با ۰.۲ درصد افزایش، به ۷۵۴ دلار رسید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید