بدهکاری سنگین دولت به پیمانکاران

کدخبر: ۱۶۰۲۱۹
نایب رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۶ از بدهی ۴۰۰ هزار میلیارد تومانی دولت به پیمانکاران خبر داد و گفت: به دلیل تورم زا بودن بودجه برای سال آینده تورم ۱۰ تا ۱۰.۵ درصدپیش بینی می شود.
بدهکاری سنگین دولت به پیمانکاران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، هادی قوامی گفت: اهداف برنامه ششم توسعه باید در بودجه 96 نمود یابد بنابراین انتظار داریم رشد اقتصادی به 8 درصد افزایش یابد.

وی افزود : این رشد اقتصادی حاصل عملکرد بخش های کشاورزی، صنعت، نفت و خدمات و یک سومش با افزایش بهره وری و بقیه با افزایش تولید محقق می شود.

قوامی با بیان اینکه میانگین رشد اقتصادی کشور از سال 1335 تا 1395 هرگز بیش از 5 درصد نشده است گفت : اگرچه در دوران اصلاحات به رشد 8 درصد رسیدیم اما این رشد مقطعی بوده است .

این نماینده مجلس افزود : برای رشد اقتصادی 8 درصدی باید بهره وری را افزایش دهیم که اکنون این عدد نیم درصد است.

قوامی گفت: رکود بخش مسکن به دلیل وجود تقاضای سفته بازی در این بخش و انباشت حجم بسیاری از نقدینگی کشور در مسکن است.

وی افزود : 34 هزار میلیارد تومان از منابع بانکی در قالب مسکن مهر به اقتصادی تزریق و موجب تورم شد.

این نماینده مجلس اضافه کرد : با خروج از رکود در سال آینده انتظار داریم بخش مسکن تاحدودی رونق بگیرد.

قوامی افزود: با آزاد شدن درآمدهای نفتی درآمد ارزی رشد چشمگیری خواهد داشت و عملا نرخ دلار قیمتی بین 3300 تا 3600 تومان خواهد داشت که با سیاست های درست پولی قیمت دلار افزایش نمی یابد.

وی گفت: به دلیل تورم زا بودن بودجه برای سال اینده تورم 10 تا 10.5 درصد است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه   پیش بینی شده در سال آینده حدود 40 تا 50 هزار میلیارد تومان بدهی دولت به پیمانکاران پرداخت شود،اضافه کرد : اکنون بدهی دولت به پیمانکاران بیش از 400 هزار میلیارد تومان است که دولت قصد دارد در سال آینده 70 هزار میلیارد تومان از بدهی ها را پرداخت کند.

قوامی با اشاره به اینکه پیشنهاد ما در کمیسیون این است که سقف معافیت مالیاتی درآمد 2 میلیون تومانی باشد افزود: قانون مالیات بر ارزش افزوده در سال آینده تمدید و مالیات بر مصرف نهایی اعمال می شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید