از «سفته بازی» تا «موسسه کاسپین»

داغ ترین موضوعات اقتصادی در هفته ای که گذشت

کدخبر: ۱۶۰۳۱۲
هفته گذشته با تحولات بسیاری رو به رو بود. در حوزه اقتصاد ترندهای اقتصادی جا به جا شده و از حجم موضوعات داغ سیاسی در ورودی سایت کاسته شد. ساختمان پلاسکو و اخبار پیرامون آن همچنان در فهرست موضوعات داغ اقتصادی باقی ماند. هر چند از صدر به رتبه های پایین تر انتقال پیدا کرد.
داغ ترین موضوعات اقتصادی در هفته ای که گذشت

هشتگ «دونالد ترامپ» داغ ترین هشتگ در طول هفته گذشته بود هر چند در آخرین روز جای خود را به «بانک مرکزی» داد. روند تصمیم گیری های ترامپ به گونه ای بود که توجه زیادی را در ایران و جهان به آن سمت جلب کرد و همه می خواستند در جریان آخرین تحولات کاخ سفید قرار بگیرند. در این میان هشتگ «کاخ سفید» که هفته پیشتر داغ شده بود از فهرست موضوعات داغ خارج شد.

هشتگ «بازار مسکن» هفته پرنوسانی را در باکس موضوعات اقتصادی داشت. این هشتگ در میانه هفته از فهرست خارج شد اما با افزایش جستجوهای اینترنتی در آخر هفته یک بار دیگر وارد فهرست شد. بخشی از علت خروج این هشتگ هم فشار جستجو و ورودی دیگر هشتگ ها بود که مهمترین آن «ویزای آمریکا» بود. ویزای آمریکا از روز چهارشنبه با افزایش جستجوهای اینترنتی در مورد تصمیم دونالد ترامپ، وارد باکس موضوعات داغ شد و پیش بینی می شود این هفته نیز داغ باقی بماند.

«سفته بازی» هشتگ دیگری بود که در هفته ای که گذشت از سوی کاربران داغ شد. آرامش نسبی که بر بازار ارز حاکم شده است موجب شده تا کاربران بخواهند در مورد آینده بازار ارز و سرنوشت نوسانگیری در این شرایط اطلاعات کسب کنند. همین مساله میزان بازدید از خبرهای پیرامون دلار و سفته بازی ارزی را افزایش داده است.

هشتگ «آیت الله هاشمی» در هفته ای که پشت سر گذاشتیم یک بار دیگر در باکس موضوعات داغ قرار گرفت. علت آن نیز افزایش اظهارنظر در مورد شخصیت و دستاوردهای ایشان همزمان با آغاز دهه مبارک فجر بود. این هشتگ سه روز در میان موضوعات داغ سایت اقتصادنیوز قرار داشت و سپس از فهرست خارج شد.

«بانک مرکزی» دیگری بود که این هفته به شدت داغ شد. حجم بالای حضور رئیس کل و معاونان بانک مرکزی در خبرها و صحبت های آنها درباره دو موضع مهم موسسه اعتباری کاسپین و ممنوع الخروج های بانکی موجب شد تا این هشتگ ترند شده و در روز جمعه با کنار زدن دونالد ترامپ در صدر موضوعات اقتصادی قرار گیرد. در همین راستا هشتگ «موسسه کاسپین» نیز از سوی کاربران داغ شد. هشتگ «سپرده گذاری» نیز برای دو روز در میان موضوعات داغ قرار داشت اما از این فهرست خارج شد.

دو هشتگ «بازار ارز» و «قیمت دلار» نیز به مانند هفته های اخیر همچنان در میان موضوعات داغ اقتصادی قرار داشتند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید