محل کسب جدید را چه کسی به کسبه پلاسکو داد؟

کدخبر: ۱۶۰۸۳۷
مجتمع تجاری نور که چند روزیست پاتوق جدید کسبه مالباخته پلاسکو شده متعلق به تعدادی از بانک های دولتی و نیمه دولتی است.
محل کسب جدید را چه کسی به کسبه پلاسکو داد؟

به گزارش تسنیم، در آخرین جلسه‌ای که بین 10 نماینده از کسبه پلاسکو، نمایندگان مجتمع نور، مسئولان بنیاد مستضعفان و اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک برگزار شد، تصمیم بر این شد که واحدهای کسبه پلاسکو در مجتمع نور استقرار پیدا کنند. برهمین اساس بنیاد مستضعفان قراردادی را با مجتمع نور منعقد کرده و پس از آن قرارداد دیگری با مستاجران پلاسکو به امضاء می رسد.

پیش از این مجتمع تجارت جهانی واقع در میدان فردوسی اولین اولویت کسبه پلاسکو بود اما پس از رایزنی های  انجام شده با نمایندگان این مجتمع، با توجه به اینکه امکان استقرار 570 واحد فراهم نبود و فقط شرایط اسکان 290 واحد وجود داشت. بنابراین این گزینه از لیست خارج شد تا مجتمع نور به عنوان دومین گزینه کسبه مدنظر قرار گیرد.

اما از ابتدای هفته جاری واگذاری مغازه ها به کسبه پلاسکو آغاز شده است؛ مجتبی درودیان در همین ارتباط گفته: کار واگذاری این واحدها به کسبه آسیب‌دیده ساختمان پلاسکو آغاز شده و این واحدهای تجاری در روز نخست به 150 نفر از کسبه تحویل داده و بقیه واحدها ظرف یکی دو روز آینده تحویل می‌شود.

رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن‌فروشان با بیان اینکه 7 بانک دارنده سرقفلی واحدهای تجاری نور شرکتی را برای این کار تأسیس کرده‌اند، افزود: این شرکت مجری کار بانک‌ها در امر واگذاری واحدهای تجاری به کسبه پلاسکو است.

آنطور که مقدم مدیرعامل بانک تجارت به خبرنگاران گفت ظاهرا مجتمع تجاری نور واقع در تقاطع طالقانی-ولیعصر متعلق به بانک‌های تجارت، پارسیان، صنعت و معدن، ملی و سپه است که طی قراردادی با بنیاد مستضعفان در اختیار کسبه مال باخته پلاسکو قرار گرفته است. این افراد می‌توانند تا زمان ساخت ساختمان جدید در این مجتمع ساکن باشند.

وی درباره پرداخت تسهیلات 300 میلیون تومانی به حادثه دیدگان پلاسکو نیز گفت: کار پرداخت تسهیلات در مرحله مقدماتی است و برخی افراد به شعب معرفی شدند ولی امیدواریم تا پایان اسفند نسبت به پرداخت تسهیلات تمام متقاضیان اقدام شود.

به گزارش تسنیم، ساختمان 54 ساله پلاسکو صبح روز پنج شنبه 30 دی ماه دچار حریق شد و ساعتی بعد فروریخت؛ ریزش این ساختمان که مرکز تولید و پخش پوشاک مردانه بود مشکلاتی را برای کسبه محل ایجاد کرده است. در این حادثه 22 نفر جان خود را از دست دادند که با تشخیص هویت 16 تن از اجساد یافت شده را آتش نشانان شهید تشکیل می دادند. از این 22 نفر اما 6 جسد باقی می ماند که از متعلق به شهروندان هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید