آخرین وضعیت اسکان کسبه پلاسکو در مجتمع نور

کدخبر: ۱۶۰۸۹۳
در حالیکه جانمایی کسبه آسیب‌دیده ساختمان پلاسکو در مجتمع نور آغاز شده است، کسبه نسبت به جانمایی واحدهایشان اعتراض دارند و برخی حتی اعلام کردند که حاضر نیستند در این واحدها مستقر شوند که البته به نظر می‌رسد زمانی برای اعتراض آن‌ها نیز مشخص شده است.
آخرین وضعیت اسکان کسبه پلاسکو در مجتمع نور

به گزارش ایسنا، بیست و چند روز از آتش‌سوزی و فروریختن ساختمان پلاسکو می‌گذرد و در این روزها مسئولان اتحادیه و به همراه نمایندگان اتاق اصناف و بانک پارسیان به عنوان مالک مجتمع نور مشغول جانمایی پلاسکونشینان در این مجتمع تجاری هستند اما به نظر می‌رسد برخی از کسبه آسیب دیده ساختمان پلاسکو نسبت به واحدهای معرفی شده به آن‌ها رضایت ندارند و حتی برخی از آن‌ها اعلام کردند که حاضر نیستند در این واحدها مستقر شوند.

گرچه به گفته مجتبی درودیان - رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن فروشان - قرار بود طی یک یا دو روز جانمایی به پایان برسد اما به نظر می‌رسد هنوز حدود نیمی از پلاسکونشینان واحدهای خود را شناخته‌اند.

رضا علیزاده - مدیر سابق اجرایی ساختمان پلاسکو - که تا سال 1391 این مسئولیت را بر عهده داشت و خود نیز جزو کسبه قدیمی ساختمان پلاسکو به شمار می رود در این باره به ایسنا گفت: مسئولان اتحادیه و مجتمع نور اعلام کردند که اجازه دهید همه واحدها جانمایی شوند  سپس روز دوشنبه هر کس اعتراض داشت اعلام کند.

وی افزود: تاکنون حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد کسبه پلاسکو جانمایی شده‌اند و واحدهای خود را تحویل گرفته‌اند که البته تعداد زیادی از آن‌ها آنقدر ناراضی‌ هستند که می‌گویند حاضر نیستیم در مجتمع نور و در این واحدهای معرفی شده مستقر شویم، چرا که واقعا برخی از پلاسکونشینان که در ساختمان خود واحدهای خوبی در طبقات همکف و زیرزمین داشتند، واحدها و مغازه‌های پرتی به آن‌ها در مجتمع نور داده‌اند و به همین دلیل اعتراض دارند.

علیزاده اظهار کرد: گرچه اگر جانمایی واحدهای پلاسکونشینان را به هر کسی می‌دادند بسیار مشکل بود و در آن اعتراض وجود داشت اما برخی از واحدها واقعا به درستی جانمایی نشده‌ و می‌شد واحدهای بهتری به آن‌ها داد تا کمتر اعتراضی شکل بگیرد.

البته برخی دیگر از واحدهای کسبه ساختمان پلاسکو که متراژ بالایی داشت نیز دقیقا مطابق آن در نور جانمایی نشده‌اند، چرا که واحدهای مجتمع نور از نظر مساحت با محدودیت مواجه است و به گفته برخی کسبه، آن‌ها واحدهایی را در نور برای خود مناسب می‌دیدند که مسئولان این مجتمع اعلام کردند که پیش از این آن را فروخته‌ شده یا به اجاره رفته است. حال باید دید جانمایی کسبه آسیب دیده ساختمان پلاسکو در مجتمع نور چند روز طول می‌کشد و مسئولان ذی‌ربط چگونه به اعتراض آن‌ها رسیدگی می‌کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید