نوسان تولید در خودروسازان بخش خصوصی

کدخبر: ۱۶۰۹۹۷
همسو با خودروسازان نیمه‌دولتی که در 10 ماهه سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 5/ 43 درصدی را به ثبت رساندند، تولیدکنندگان خصوصی نیز توانستند با افزایش بیش از 20 درصدی تیراژ خود را در مسیر رشد قرار دهند.براساس آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت، پنج شرکت بخش خصوصی شامل «مدیران خودرو»، «راین خودرو»، «گروه بهمن»، «کرمان موتور» و «دیار خودرو»، طی 10 ماه ابتدای سال‌جاری 79 هزار و 937 خودرو تولید کرده‌اند که نسبت به سال گذشته رشد 37/ 20 درصدی را تجربه کرده‌اند.
نوسان تولید در خودروسازان بخش خصوصی

براساس این آمار تنها دو خودروساز خصوصی یعنی «مدیران خودرو» و «گروه بهمن» توانسته‌اند رشد تولید را در کارنامه 10ماهه خود ثبت کنند. بر این اساس «مدیران خودرو» با تیراژ 43 هزار و 468 دستگاهی توانسته رشد 9/ 69 درصدی در مقایسه با 10 ماه سال گذشته را به خود اختصاص دهد. پس از مدیران خودرو، تیراژ سه هزار و 313 دستگاهی «گروه بهمن» طی 10 ماه سال‌جاری نشان از افزایش 1/ 3 درصدی تولید در این شرکت دارد. 

گروه بهمن در حال حاضر مزدا3، لندمارک و آسا را مونتاژ می‌کند.در این میان اما «کرمان موتور» که سال گذشته روند رو به رشدی داشت با تولید 31 هزار و 643 دستگاه خودرو طی 10 ماه سال‌جاری، افت بیش از 10 درصدی را تجربه کرده است. این شرکت محصولاتی از برندهای لیفان و جک تولید می‌کند که به‌دنبال قراردادی که این شرکت در دوره پساتحریم با هیوندایی به امضا رسانده است در دی‌ماه سال‌جاری خودروهای I20 و I10 را وارد مدار تولید کرده است.

پس از آن، «دیار خودرو» با تولید 93 دستگاهی خودرو طی 10 ماه سال‌جاری با افت 4/ 60 درصدی مواجه شده است. این خودروساز در مدت مشابه سال گذشته 235 دستگاه خودرو تولید کرده بود. آمارها همچنین نشان از کاهش بیش از 34 درصدی «راین خودرو» دارد؛ به‌طوری‌که این شرکت طی این مدت یک هزار و 420 دستگاه خودرو تولید کرده است. راین خودرو در حال حاضر به تولید ولیکس و Vela v5 مشغول است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید