آخرین وضعیت قراردادهای خودرویی از زبان مدیرعامل ایدرو

کدخبر: ۱۶۱۱۷۸
معاون وزیر صنعت در همایش بین المللی صنعت خودرو از زمان عرضه دقیق خودرو های جدید به بازار و همچنین انعقاد قراردادهای جدید خبر داد.
آخرین وضعیت قراردادهای خودرویی از زبان مدیرعامل ایدرو

به گزارش عصرایران، منصور معظمی در این همایش با بیان این که در سال 95، شش قرارداد خودرویی بین شرکت های داخلی و خودروسازان بین المللی منعقد شده است گفت: اولین قرارداد بین ایران خودرو و پژو فرانسه انجام شده که اولین محصول آن اسفند ماه وارد بازار می شود.

شرکت سایپا با شرکت سیتروئن قراداد دیگری منعقد کرده اند که محصول آن در اوایل سال آینده وارد بازار خواهد شد.

وی ادامه داد: شرکت ایدرو با رنو نیز قرارداد تولید منعقد کرده اند که تا پایان سال 2018 اولن محصول مشترک وارد بازار خواهد شد.

شرکت هیوندایی با یک شرکت داخلی (کرمان موتور) به تفاهم رسیده اند که قرارداد منعقد شد که محصول آن به زودی وارد بازار می شود.

فولکس واگن نیز با یک شرکت تفاهم نامه نهایی را انجام داده و در آستانه عقد قرارداد دارند.

مدیرعامل ایدرو ادامه داد: مرسدس بنز با یکی از خودروسازان داخلی به تفاهم رسید که تا پایان سال جاری قرارداد آن نیز منعقد می شود.

همچنین پروژه تولید گیربکس اتوماتیک نیز در کشور استارت خورده و کار تولید آن نیز آغاز شده است.

معظمی با اشاره به قراردادهای خوبی که قطعه سازان با شرکای خارجی بسته اند خاطرنشان کرد در بعد قطعه سازی پیشرفت های خوبی حاصل شده است و قراردادهای خوبی نیز بسته شده است.

معاون وزیر صنعت در ادامه با بیان این که در جهان به ازای هر 120 نفر یک خودرو وجود دارد که این موضوع نشان دهنده ظرفیت بالای صنعت خودرو است.

وی ادامه داد در سال 95 میزان تولید خودرو نسبت به سال گذشته 40 درصد افزایش داشته است که پیش بینی میکنیم تا پایان سال تولید ما یک میلیون و 300 هزار دستگاه خواهد رسید.

معاون وزیر صنعت با طرح این موضوع که از ما سوال می شود که چرا فقط با برخی از کشورها قرارداد خودرویی امضا شده است گفت: پاسخ وزارت صنعت ایران این است که بازار ایران به روی همه ی شرکت ها باز است و ما هیچ محدودیتی برای تولید کنندگان صنعت خودرو نداریم ولی چندین شرط وجود دارد که یکی از آن الزام به مشارکت با شرط صادرات است.

وی ادامه داد: استفاده از توان حداکثری داخلی نیز از دیگر شروط فعالیت داخلی استفاده شد که در ادامه این رقم باید به 80 درصد برسد تا فرصتی برای قطعه سازان داخلی فراهم شود.

معظمی موضوع انتقال تکنولوژی را از موارد الزام آور مشارکت در صنعت خودرو دانست و گفت باید در قراردادهایی که انعقاد می شود دانش و تکنولوژی روز لحاظ شده باشد.

همچنین بحث خدمات پس از فروش نیز از موارد مهمی است که در قراردادهای خودرویی باید به آن توجه شود زیرا ما هنوز نتوانسته ایم رضایت مشتریان را در این بحث جلب کنیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید