اولویت مسکن اجتماعی با کدام گروه ها است؟

کدخبر: ۱۶۲۲۳۲
وزیر راه و شهرسازی در تشریح ابعاد مختلف مسکن اجتماعی که در هیات وزیران مصوب شده است، گفت: اولویت مسکن اجتماعی، با افراد سرپرست خانوارهای کم‌درآمد است.
اولویت مسکن اجتماعی با کدام گروه ها است؟

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ،عباس آخوندی اظهار داشت: به این دلیل مسکن اجتماعی می گوییم که این مسکن اصلاً اقتصادی نیست، خانه‌ سازی در مدل مسکن اقتصادی است یعنی باید مسکن بسازید و بازگشت سرمایه صورت پذیرد اما به دنبال مسکن اجتماعی و حمایتی هستیم.

عضو کابینه دولت ادامه داد: اولویت مسکن اجتماعی، با افراد سرپرست خانوارهای کم درآمد است، آن‌هایی که خود و افراد تحت تکفل‌شان از تاریخ اول فروردین سال ۹۰، فاقد واحد مسکونی با دوام یا وام مسکن بوده‌اند و از تاریخ ۲۲ بهمن سال ۵۷، ازهیچ یک از امکانات دولتی یا امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی یا تسهیلات یارانه‌ای خرید یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده اند. همچنین آنها باید حداقل در شهرمورد تقاضا، ۵سال سکونت داشته باشند.

وزیر راه و شهرسازی درباره شرایط مسکن اجتماعی و حمایتی گفت : به گروه‌های کم درآمدی برخورد می‌کنیم که اصلاً در قالب مدل اقتصادی امکان تأمین سرپناه ندارند. در خارج هم که اینها به اسم مسکن اجتماعی معروف است به این خاطر است که اصلاً مدل اقتصادی نیست و بر اساس مدل اجتماعی پیش رفته است.

آخوندی در خصوص متولی تأمین مسکن اجتماعی و حمایتی تشریح کرد : نهادهای حمایتی و نهادهایی که سیاست اجتماعی را تعقیب می‌کنند باید متولی شوند و می‌شود بخشی از سیاست‌های اجتماعی دولت. لذا نهادهایی چون کمیته امداد، سازمان بهزیستی و بنیاد مسکن این مسکن اجتماعی را دنبال می‌کنند.

بنابراین گزارش جزئیات مسکن اجتماعی که اخیرا ابلاغ شده و بنیاد مسکن، مسئول اجرای این طرح است.

آخوندی درباره وظیفه وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت : کاری که ما باید در این وزارتخانه انجام دهیم کمک به این نهادهاست نه کمک به اشخاص. اشخاص از طریق آن نهادها مورد حمایت ما قرار می‌گیرند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید