رشد قیمت نفت سنگین ایران ادامه دارد

کدخبر: ۱۶۲۳۹۶
بهای نفت سنگین ایران برای دومین هفته متوالی با ثبت بالاترین افزایش قیمت، در محدوده بالاتر از ۵۳ دلار در هر بشکه در بازار به فروش رسید.
رشد قیمت نفت سنگین ایران ادامه دارد

به گزارش مهر، در ادامه سیر صعودی قیمت طلای سیاه در بازارهای جهانی در معاملات منتهی به ۱۷ فوریه ۲۰۱۷ میلادی قیمت تمامی شاخص های معتبر نفت خام جهان با افزایش همراه شد.

بر این اساس، قیمت سبد نفتی اوپک با ۳۰ سنت افزایش در محدوده بشکه ای ۵۳ دلار و ۲۳ سنت، قیمت هر بشکه نفت خام وست تگزاس (نفت خام شیرین آمریکا) با ۳۲ سنت افزایش در محدوده ۵۳ دلار و ۲ سنت و بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال با ۵ سنت افزایش در محدوده ۵۴ دلار و ۶۲ سنت به فروش رسیده است.

علاوه بر این، قیمت شاخص نفت خام دوبی با ۱۸ سنت افزایش در محدوده بشکه ای ۵۴ دلار و ۲۳ سنت و بهای شاخص نفت خام عمان هم با ۴۵ سنت افزایش در محدوده ۵۵ دلار و ۱۴ سنت در بازار داد و ستد شده است.

همزمان با جهش قیمت نفت در بازارهای جهانی بهای هر بشکه نفت خام سبک و سنگین صادراتی ایران هم در معاملات منتهی به ۱۷ فوریه ۲۰۱۷ میلادی در بازار با افزایش همراه شد.

از این رو، قیمت هر بشکه نفت خام سبک صادراتی ایران با ۴۶ سنت افزایش در محدوده ۵۱ دلار و ۹ سنت و قیمت هر بشکه نفت خام سنگین صادراتی ایران با ۲۹ سنت افزایش در محدوده ۵۳ دلار و ۵ سنت در بازارهای آسیایی و اروپایی به فروش رسیده است.

از سوی دیگر، از ابتدای سال ۲۰۱۷ میلادی تاکنون متوسط قیمت فروش هر بشکه نفت خام سبک ایران ۵۲ دلار و ۲۴ سنت و قیمت هر بشکه نفت خام سنگین صادراتی ۵۲ دلار و ۳۱ سنت بوده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید