آخرین وضعیت ورود مستر کارت به ایران

کدخبر: ۱۶۲۷۳۰
مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی اعلام کرد که با توجه به این‌که مسترکارت مشمول تحریم‌های اولیه و یک طرفه است فعلا ارتباط مستقیمی با آن نداریم، اما وی از مذاکراتی با شبکه‌های غیرآمریکایی و احتمال به نتیجه رسیدن آن در سال آینده خبر داد.
آخرین وضعیت ورود مستر کارت به ایران

به گزارش ایسنا، امروز چهارشنبه به مناسبت فرارسیدن ایام پایانی سال ناصر حکیمی - مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی – و همچنین رحیمی – مدیرکل اداره نشر و ریالی بانک مرکزی – در نشستی به تشریح شرایط توزیع اسکناس و سکه و همچنین حوزه الکترونیک بانک‌ها پرداختند.

وضعیت مسترکارت

مسترکارت از جمله کارت‌های بین‌المللی آمریکایی بود که در فضای پسابرجام بحث‌های زیادی در رابطه با امکان اتصال به شبکه و استفاده ایرانی‌ها از آن مطرح شد، اما براساس آنچه که مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی به ایسنا اعلام کرده است ظاهرا فعلا هیچ اتصالی به این شبکه فراهم نشده و پیش‌بینی در مورد آن وجود ندارد.

حکیمی توضیح داد: مسترکارت مشمول تحریم‌های اولیه و یک طرفه بوده و فعلا ارتباط مستقیمی از آن نداریم و باید موانع موجود در رابطه با آن حل و فصل شود، بنابراین فعلا اتصالی وجود ندارد و سرویسی از سوی آن ارائه نمی‌شود.

اما وی این را هم گفت که ایران مذاکراتی با شبکه‌های بین‌المللی غیرآمریکایی داشته و به نظر می‌رسد در سال آینده به نتایجی رسیده و اتصالاتی برقرار شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید