زمان توزیع اسکناس نو و هزار تومانی جدید

کدخبر: ۱۶۲۷۸۴
مسئولان بانک مرکزی با تشریح تمهیدات این بانک برای چاپ و نشر اسکناس و خدمات الکترونیک در پایان سال اعلام کردند: در استان‌ها 9 هزار میلیارد ریال و در تهران 7 هزار میلیارد ریال اسکناس نو از 21 اسفند ماه توزیع خواهد شد.
زمان توزیع اسکناس نو و هزار تومانی جدید

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس تمهیدات بانک مرکزی برای ایام پایانی سال در حوزه چاپ و نشر اسکناس و خدمات الکترونیکی بانکی امروز در نشستی با حضور ناصر حکیمی مدیرکل فناوری و مسعود رحیمی سرپرست اداره ریالی و نشر بانک مرکزی تشریح شد.

مسعود رحیمی در خصوص وضعیت پول و اسکناس نو در پایان سال اظهار داشت: طی 15 سال گذشته در بانک مرکزی تمهیدات خاصی اندیشیده شده تا ابزار پرداخت به سمت بانکداری الکترونیک سوق پیدا کند. بر همین اساس کاهش قابل ملاحظه‌ای در هزینه انتشار اسکناس داشته‌ایم به طوریکه سال گذشته این کاهش به 50 درصد رسید.

وی در عین حال افزود: در پایان سال شاهد افزایش مراودات مردم و تأمین اسکناس نو هستیم بنابر این بانک مرکزی علاوه بر تمهیدات طی سال تدابیر ویژه‌‌ای را برای پایان سال دارد.

رحیمی با بیان اینکه 9 هزار میلیارد ریال اسکناس نو به استان‌ها تخصیص داده اشت، گفت: برای تهران هم7 هزار میلیارد ریال اسکناس نو اختصاص یافته که از 21 اسفند ماه در 60 شعبه منتخب بانک‌های ملی، صادرات، ملت، اقتصاد نوین، سینا و بانک سپه توزیع خواهد شد. 

رحیمی اضافه کرد: این اسکناس‌ها 20، 50 و 100 هزار ریالی هستند و اطلاعات شعب منتخب در تارنمای بانک مرکزی قرار خواهد گرفت. 

 

وی در پاسخ به این پرسش که زمان عرضه اسکناس‌های جدید هزار تومانی کی خواهد بود، گفت: این طرح جدید اسکناس در نیمه خرداد و هم‌زمان با ارتحال امام(ره) وارد بازار خواهد شد. 

رحیمی در خصوص انتشار چک‌پول‌های 200 هزار تومانی گفت: همواره در همه شرایط، برای ذخایر احتیاطی اسکناس‌های درشت چاپ می‌شود و اگر در دوره‌ای با ناکارآمدی بانکداری الکترونیک مواجه شویم از این چک‌پول‌های درشت استفاده می‌کنیم که در حال حاضر نیازی نیست.

وی در خصوص کمبود اسکناس و پول خرد نیز اظهار داشت: به دنبال این هستیم ضمن تقویت عرضه سکه، از کانال‌های توزیع استفاده کنیم و پول خرد را مستقیماً دراختیار مصرف‌کنندگان بزرگ مثل فروشگاه‌ها، اصناف و پایگاههای دریافت عوارض بین شهری قرار دهیم. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید