ثبت رکورد جدید در تولید خودرو ترکیه

کدخبر: ۱۶۳۷۶۱
تولید خودرو در ترکیه تحت تاثیر افزایش صادرات خودرو، در دو ماه نخست سال میلادی جاری به رکورد بالای جدیدی رسید.
ثبت رکورد جدید در تولید خودرو ترکیه

به گزارش ایسنا، آمار انجمن صنعت خودروی ترکیه نشان داد شمار خودروهایی که در دو ماه نخست سال ۲۰۱۷ تولید شدند به ۲۶۶ هزار و ۴۹۰ دستگاه رسید که ۲۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشت زیرا کارخانه‌ها تولید مدلهای صادراتی را افزایش دادند.

مجموع ارزش صادرات خودرو در ژانویه و فوریه به ۲۱۹ هزار و ۴۳۴ دستگاه رسید که بیش از ۲۰ درصد افزایش داشت در حالیکه صادرات خودروی سواری ۶۰ درصد افزایش پیدا کرد.

تولید خودرو ماه گذشته ۱۵ درصد رشد کرد و به۱۳۸ هزار و ۳۶۹ دستگاه رسید.

اتحادیه اروپا بازار اصلی فروش خودرو برای ترکیه است و تولیدکنندگان بزرگ شامل اویاک رنو که جوینت ونچر با شرکت رنوی فرانسه است، توفاس که شراکت میان Koc Holding و فیات کرایسلر است و فورد اوتوسان هستند.

مجموع صادرات ترکیه در ژانویه بزرگترین افزایش ماهانه در بیش از چهار سال اخیر را نشان داد و ۱۵ درصد رشد کرد. این رشد در دو ماه نخست سال میلادی جاری ۱۱.۲ درصد بود.

افزایش تولید و صادرات خودرو در حالی صورت می گیرد که تولید اقتصادی ترکیه در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۶ به دلیل ابهامات سیاسی، ریسکهای امنیتی و کاهش ارزش لیر برای نخستین بار در هفت سال گذشته کاهش یافت.

فروش خودرو در بازار داخلی در دو ماه نخست سال ۲۰۱۷ کاهش یافت و مجموع فروش خودرو در فوریه ۱۱ درصد و فروش خودروهای سواری ۱۵ درصد کاهش داشت.

بر اساس گزارش رویترز، انجمن فروشندگان خودروی ترکیه اوایل امسال پیش بینی کرد فروش خودرو امسال اندکی بیش از ۱۰ درصد کاهش خواهد یافت و به حدود ۸۷۵ هزار دستگاه می رسد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید