قیمت آپارتمان های معامله شده در تعطیلات نوروز + جدول

کدخبر: ۱۶۴۲۶۴
با وجود نیمه‌تعطیل بودن بازار مسکن در نوروز 96، بیش از 60 فقره معامله مسکونی در این ایام به ثبت رسید که تعداد قابل‌توجهی از آنها کلنگی بوده است. عقبه تصمیم به خرید اغلب معاملاتی که در نوروز صورت گرفته است، ریشه در جست‌وجو و چانه‌زنی طی اسفندماه دارد.
قیمت آپارتمان های معامله شده در تعطیلات نوروز + جدول

به گزارش اقتصادنیوز ، نگاهی به آمار اسفند ماه 95 حاکی است حجم معاملات در این مدت نسبت به ماه قبل از آن (بهمن‌ماه) 20 درصد کاهش یافته است. اگرچه این آمار ممکن است برای عده‌ای موجب تصور بازگشت رکود به بازار مسکن شود اما نگاهی به آمار معاملات سال 94 نشان می‌دهد این اتفاق در سال‌های گذشته نیز سابقه دارد. در اسفند سال 94 نیز حجم معاملات با کاهش 20 درصدی نسبت به بهمن‌ماه روبه‌رو شد.

این موضوع از یکسو ناشی از این است که بخشی از معاملات که تصمیم آنها در اسفند قطعی شده، عملا در فروردین‌ماه نهایی و ثبت می‌شود و از سوی دیگر حاصل انصراف خریداران و فروشندگان از معامله در روزهای پایانی سال و دست نگه‌داشتن به منظور رصد تحولات سال جدید است. اما در سال 95 انتخابات پیش‌روی ریاست‌جمهوری نیز به‌عنوان عامل سوم دخیل در ریزش حجم معاملات نقش‌آفرینی کرده است.

اغلب مشاوران املاک اعتقاد دارند تصویر مبهم بازار آتی بخش مسکن در آستانه انتخابات و تغییر دولت که به استقرار سیاست‌های جدید اقتصادی می‌انجامد، همواره به منزله سرعت‌گیر معاملات ایفای نقش کرده است. هرچند در همین فضای گرگ و میش هم عده‌ای هستند که ریسک انجام معامله را با تکیه بر پیش‌بینی‌های افزایش احتمالی قیمت می‌پذیرند و ترجیح می‌دهند در ماه‌های قبل از انتخابات آپارتمان موردنظر خود را به دور از آثار جو روانی ناشی از استقرار دولت جدید بخرند یا بفروشند.

maslan

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید