سرمایه گذاری2 میلیارد و 157 میلیون یورویی ایرانی ها در اسپانیا

کدخبر: ۱۶۶۳۲۸
سال گذشته میلادی 2 هزارو 236 سرمایه‌گذار ایرانی از طریق سرمایه گذاری ویزای اسپانیا دریافت کردند. مجموع سرمایه گذاری ایرانیها 2 میلیارد و 157 میلیون یورو اعلام شده است.
سرمایه گذاری2 میلیارد و 157 میلیون یورویی  ایرانی ها در اسپانیا

اخذ ویزای  سرمایه گذاری بیش از2هزار ایرانی دراسپانیا /مجموع سرمایه گذاری ایرانیها 2 میلیارد و 157 میلیون یورو

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه ال پاییس،72درصد از ایرانیهایی که در سال 2016 میلادی موفق به اخذ ویزا در اسپانیا شده اند از طریق خرید ملک مسکونی بوده است.

براساس آمار ارائه شده از سوی معاون بازرگانی وزارت اقتصاد اسپانیا، ایرانی ها در سال گذشته میلادی مبلغ 21 میلیون و 100 هزار یورو در خرید املاک اسپانیا سرمایه گذاری کرده و در این راستا 31 تبعه ایرانی ویزای اقامتی اسپانیا را اخذکردند. 

دولت اسپانیا در اواخر سال 2013 قانونی برای جذب سرمایه گذاری خارجی از طریق اعطای ویزای اقامت به خارجی ها به تصویب رساند که در چارچوب آن اتباع خارجی با خرید ملک یا انجام سرمایه گذاری مشخص در اسپانیا و همچنین به خاطر تخصص ویژه علمی خود مجوز اقامت در این کشور را دریافت می کنند.

براساس این قانون در اسپانیا اتباع خارجی که اقدام به خرید ملک به ارزش 500 هزار یورو یا بیشتر در این کشور کنند، می توانند مقیم کشور اسپانیا شوند. 

با گذشت سه سال از اجرایی شدن این قانون تعداد درخواست کنندگان این ویزا در سال گذشته میلادی نسبت به تعداد ثبت شده در سال نخست اجرای آن سه برابر شده است. 

همچنین اتباع چین و روسیه حدود60 درصدازاین سرمایه گذاریها را به خود اختصاص داده اند. درسال گذشته میلادی چینی ها در مجموع با 489 میلیون یورو و روس ها با 501 میلیون یورو در رده های اول و دوم سرمایه گذاری در اسپانیا قرار دارند. 

اتباع اوکراین، مصر، ونزوئلا، عربستان سعودی، آمریکا، لبنان و ایران نیزبه ترتیب درجایگاه سوم تا نهم دریافت ویزا از طریق سرمایه گذاری هستند. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید